Спор след разкритото име на компанията, която ще строи завод за електромобили у нас

Очаква се инвестицията да е в размер на 140 милиона евро

07.07.2021 | 19:10 Редактор: Тодор Петров

Вече е ясно коя е германската компания, която желае да направи завод за електромобили у нас. Новината потвърди министърът на икономиката Кирил Петков. 

Компанията eGO Mobile е изразила желание да направи завод за производство на електрическите си автомобили. Тя се ражда като стартъп в най-големия технически университет в Германия – този в Аахен. И е една от двете сертифицирани в Европейския съюз.  

"Това е немски производител с единствения хомогиран, само два производителя на електромобили имат хомогация за ЕС. Другото хубаво в тази част е, че друга наша фирма, която е в България - "Бош", ще дава голяма част от частите за тези коли", заяви Кирил Петков. 

Икономическият министър отбеляза, че се търси производство, което да е с добавена стойност, и че подобен тип сделки трябва да стават бързо. 

"В момента конкуренцията на електромобили е голяма и който пръв излезе на пазара, с най-новите автомобили – той има предимство. Така че надяваме, че до 2 години ще имаме завода и първите произведени коли", посочи още Петков. 

Темата стана и повод за упреци между бившите и настоящи управляващи за това кой е довел инвеститора.

"Тези инвестиции, за които се говори в момента, преговорите са започнали доста по-отдавна, специално за завода за електроавтомобили, който идва от Германия", заяви бившият министър на икономиката Лъчезар Борисов.

"Това, че тази сделка се работела много отдавна и едва ли не само сега го подписахме – това са абсолютни глупости. Всеки ден в последните 5 седмици сме били в преговори как точно това да се случи. Щом още не мога да го обявя, смятайте, че нищо не е било решено", отвърна Петков. 

Очаква се инвестицията да е в размер на 140 милиона евро, а за терен да се ползва бившия завод "Балкан" край Ловеч, приватизиран от братя Домусчиеви. Предприятието е създадено още по времето на социализма, но след решението страната да спре да произвежда самолети през 1954 г. заводът се трансформира и започва да прави автомобилите "Москвич" и FIAT. Mалко по-късно от поточните линии започват да излизат мотоциклети, велосипеди и мотокари.

Вижте повече в репортажа на Виктор Борисов.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


3
0 rate up comment rate down comment 0
John
преди 2 години
дрелките вече не се харчат, моторите им отиват за колички! Сигнализирай за неуместен коментар
2
0 rate up comment rate down comment 1
Нина
преди 2 години
1
0 rate up comment rate down comment 0
3d
преди 2 години
Хомогация или хомологация? :D Сигнализирай за неуместен коментар