fallback

Технологичните гиганти са дали 19 млн. евро за лобиране в ЕС

Goolgle е дал 6 млн. евро, за да повлияе на създателите на политики в Европа

03.03.2021 | 22:39 Автор: Никола Симеонов

Засиленият регулаторен контрол върху технологични гиганти като Google, Facebook и Microsoft предизвиква активизиране на лобирането от тези компании в Брюксел и съответно експоненциално нарастване на бюджета им за тези дейности, пише онлайн изданието EUObserver.com, като се позовава на данни на Transparency International.

През 2020 г. т.нар "голяма петорка“ - Google, Amazon, Microsoft, Facebook и Apple, е похарчила общо 19 млн. евро за лобиране в ЕС, казва се в доклада, който изследва лобирането.

Google заема първото място. Търсачката е похарчила почти 6 млн. евро през миналата година, за да се опита да повлияе на създателите на политики в ЕС - повече от 4,5 пъти от бюджета за лобиране на компанията през 2014 г.

Microsoft, която беше сред топ лобистите в Брюксел по време на Комисията, ръководена от Жан-Клод Юнкер, е на второ място, като разходите на компанията са относително стабилни и отчитат само 17% ръст в сравнение с 2014 г.

През последните шест години Apple и Facebook увеличават рязко бюджета си за лобиране от около 400 хил. евро до, съответно, 2 млн. евро и 4,25 млн. евро.

"Ясно е, че технологичните гиганти отделят значителни ресурси за въздействие върху политиките на Европейския съюз (ЕС) и ние продължаваме да виждаме как лобистите на големите технологични компании са сред тези, които осъществяват срещи на най-високо ниво в Европейската комисия (ЕК)“, казва Рафаел Кергуено, водещ автор на доклада.

Последните данни сочат, че 26 консултантски и адвокатски кантори са получили между 3 млн. и 8 млн. евро от "голямата петорка“ технологични гиганти, за да увеличат лобистката си дейност в Брюксел.

Вижте още по темата в Investor.bg

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback