fallback

Австралия срещу големите Tech компании: Част от по-голяма война?

Битката между страната и Facebook е може би само началото

24.02.2021 | 23:17 Автор: Никола Симеонов

Австралия и Facebook обявиха победа във вторник, след като австралийското правителство направи промени в проектозакона, който ще принуди социалната мрежа и Google да плащат на местни издатели, когато съдържанието им се появи онлайн.

За страната това отбелязва кулминацията на месеци политически спорове. Битката се превърна в емблематична за правителствените усилия по целия свят да потиснат влиянието на Big Tech (големите технологични компании), пише онлайн изданието Politico в свой анализ.

За Facebok, която миналата седмица изключи всички новини от емисиите на австралийските потребители, споразумението позволява това съдържание да се върне през следващите дни. Това е компенсиращ ход, след като решението на компанията да премахне новините от емисиите на австралийските потребители предизвика широка критика от политици и (някои) потребители от Европа до САЩ. Според технологичния гигант решението е било необходимо, за да се избегнат плащанията.

Google се пази много от този конфликт. Компанията сключи поредица от сделки с издатели, включително глобален пакт с News Corp на Рупърт Мърдок, според който търсачката плати около 100 млн. австралийски долара през следващите три години.

Това обаче не е краят на историята. Битката за това кой трябва да получава пари за съдържанието, което хората консумират всеки ден, едва започва.

От страните от Европейския съюз (ЕС), които приемат новите правила за авторските права на блока в националното законодателство, до предложенията на Канада на ранен етап, според които ще се последва примерът на Австралия, конфликтите се очертават все по-ясно. Това поведение предизвиква активизиране на лобистите както на Силициевата долина, така и на вътрешните издателски интереси, които прекарват години в борба за господство над бързо променящата се цифрова икономика, подхранваща сметките на технологичните компании и погребваща вестниците.

Виждането как трябва да работи интернет е съвсем различно.

Много от издателите изгубиха сериозен дял от приходите си, защото средствата преляха към технологичните компании заради промяната в читателските навици. Силата на договаряне на издателите ерозира, тъй като Google и Facebook сега доминират на пазара на цифрова реклама.

Вижте още по темата в Inverstor.bg

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback