Coolpad - смартфонът, който превзе Китай

Apple и Samsung срещат сериозна конкуренция в Китай от страна на местни компании, предлагащи евтини, но добри продукти

04.02.2014 | 11:34
Coolpad - смартфонът, който превзе Китай

Apple и Samsung са водещи производители на смартфони в Европа, САЩ и в много други части на света. Китай – най-големият пазар на мобилни технологии в света – все още няма ясен победител, тъй като във възход са редица марки, непознати извън страната.

Предимството на местните брандове се крие в конкурентния хардуер, който се предлага на по-ниска цена, както и на силните връзки с националните мобилни оператори. За да се справят с двойната власт на Apple и Samsung китайските мобилни компании разчитат на креативен маркетинг, особено в социалните мрежи и в онлайн форумите.

Китай е огромен пазар, а стотици милиони потребители там все още ползват остарели устройства, тъй като не са преминали към смартфони. Именно това прави страната истинско бойно поле за международните технологични компании, тъй като голяма част от районите в света вече са наситени на мобилни устройства.

Мащабите на пазара са толкова големи, че някои местни производители дори изпреварват по продажби марки, които са утвърдени на световните пазари.

Coolpad, бранд на Yulong Computer Telecommunication Scientific, е шестият по продажби в света производител, изпреварвайки Nokia и Sony в световен мащаб. Coolpad започва дейността си през 1993 г. като производител на пейджъри и телекомуникационни аксесоари.

В момента компанията е осносвен играч в мобилната индустрия в азиатската страна, а тайната на успеха ѝ се крие в тесните ѝ бизнес отношения с всички мобилни оператори,. По този начин Coolpad си гарантира, че устройствата ѝ ще бъдат продавани и извън големите градове.

Затова не е никак чудно, че други китайски производители взимат пример от Xiaomi и Oppo, когато става въпрос за маркетинг и социални мрежи. Мениджърът на Coolpad Джан обяснява, че колегите му мениджъри са станали по-активни на платформи като Sina Weibo и системата за кратки съобщения WeChat.

"Като разработчик на софтуер аз преди не си говорих с потребителите и медиите. Но пазарът се промени. Сега си взаимодействам непрекъснато с потребители на Weibo".

В подобния на Twitter микроблог той има 275 000 последователи. Coolpad може да спечели фенове като Ян Гуан. 18-годишният мъж от Гуанджоу си купува преди няколко месеца смартфона 9070 на марката. „Само ученици и студенти от богати семейства могат да си позволят скъпи, чужди смартфони", казва той.