Десетте коли, които качиха Toyota на върха

Преди дни японците произведоха 200-милионния си автомобил. Моделите, без които никога нямаше да се стигне дотук.

11.08.2012 | 11:10
Десетте коли, които качиха Toyota на върха

Преди седмици от заводите на Toyota излезе 200-милионният автомобил на японците - удивително постижение за компания, започнала през 1929 с производството на тъкачни станове. Auto On Air подбра десетте знакови модела, помогнали на Toyota да извърви пътя до върха.

TOYOTA AA (1936-1943). Първият сериен автомобил на Toyota е всъщност сглобен от най-различни американски заемки: купето е от Chrysler Airflow, окачването - от Ford, а задвижването - от Chevrolet (3.4-литров бензинов двигател с мощност 62 конски сили и тристепенна скоростна кутия). За седем години са произведени малко под 1500 бройки - по една за ден и половина работа на завода. Днес главният завод на Toyota прави по два автомобила в минута.

LAND CRUISER (1960-1984). Историята на Toyota Land Cruiser започва още през 1941, когато японската армия окупира Филипините и открива ранна версия на американския Jeep. Именно той вдъхновява японците в създаването на лека, здрава и високопроходима машина за нуждите на армията. Третото поколение на Land Cruiser, известно като Серия 40, се смята за първия цивилен вариант на модела. По това време японската компания инвестира в скъпи преси за щамповане на ламарина и за пръв път вгражда скоростна кутия с понижаващи предавки в Land Cruiser.

HILUX (1968-). Това е машината, на която в най-голяма степен Toyota дължи репутацията си за пословична здравина на изработката. Hilux се появява през 1968 с 1.5-литров двигател и максимална мощност 77 конски сили. Днес на пазара е седмото му поколение. Преди години веселяците от Top Gear взеха един стар Hilux и го подложиха на всякакви мъчения - караха го по стълби, удавиха го за няколко часа в океански прилив, опожариха го, пуснаха го от кран, удряха го с топка за разрушаване на сгради и накрая го качиха на покрива на 30-етажен блок, който после бе взривен. След всичко това моторът и ходовата част още работеха.

Целия текст можете да прочетете тук.