Първо пътническо пътуване със свръхскоростната капсула Virgin Hyperloop

Тестът показва, че системата е безопасна за хората

09.11.2020 | 12:49 Редактор: Радостина Димитрова
Първо пътническо пътуване със свръхскоростната капсула Virgin Hyperloop

"Върджин Хиперлууп" (Virgin Hyperloop) на Ричард Брансън извърши първото пътническо пътуване в света със супер високоскоростна капсулна система, основен тест за безопасност на технологиите, които той се надява да промени начина на транспортиране на хора и стоки.

Първият тест с хора на борда се проведе в Лас Вегас, като се очаква транспортната система да влезе в експлоатация до края на десетилетието, каза изпълнителният директор на компанията.

"Това беше нашият Кити Хоук момент", каза Джош Гийгъл, съосновател и главен технологичен директор, пред "Нешънал" няколко часа след приключването на теста, позовавайки се на малкото градче в Северна Каролина, където братята Райт извършиха първия полет с двигател през 1903 г.

Първите двама души, които се качиха на борда на хиперкапсулата, бяха Гийгъл и Сара Лучиан, директор пътнически пътувания. Облечени в дънки и маратонки, те се изстреляха в 400-метрово пътуване с максимална скорост от 172 километра в час, предаде БГНЕС.

"Имах истинското удоволствие да видя как историята се създава пред очите ми – да стана свидетел на осъществяването на първия нов начин на масов транспорт от над 100 години", каза той.

"Ние сме на крачка по-близо до навлизането в нова ера на свръхбързо, устойчиво движение на хора и стоки", заяви председателят на борда на директорите на Virgin Hyperloop Султан бин Сулайем.

Въпреки че тестовият пробег не се доближи до обещаните 900 км/ч за широко разпространена, икономична търговска употреба, Гийгъл каза, че тестът в неделя доказва, че системата е безопасна за хората.

Тестът идва месец, след като Ройтерс за първи път съобщи, че Virgin Hyperloop е избрал щата Западна Вирджиния, за да изгради център за 500 милиона щатски долара и тестова писта, която да служи като полигон за технологията.

Компанията се стреми към сертифициране на безопасността до 2025 г. и търговска експлоатация до 2030 г.

Канадският Transpod и испанският Zeleros също се стремят да подобрят традиционните пътнически и товарни мрежи с подобна технология, която според тях ще намали времето за пътуване, задръстванията и щетите върху околната среда, свързани с машините, задвижвани с петрол. 

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК