Facebook забранява реклами, говорещи за манипулации на вота в САЩ

Регулацията ще се прилага незабавно, написа в четвъртък в Twitter мениджърът на компанията Роб Корен

02.10.2020 | 13:06 Редактор: Ралица Братанова
Facebook забранява реклами, говорещи за манипулации на вота в САЩ

Преди изборите в САЩ американската технологична компания Facebook възнамерява да предприеме действия срещу рекламата, която говори за манипулация на изборите или е насочена срещу определени изборни методи. Например има реклами, които представят законово предвидените методи и процеси на гласуване като незаконни или в които изборите се описват като незаконни, преди дори да бъде обявен крайният резултат.

Такива реклами на нейната платформа и в услугата за снимки и видео Instagram ще бъдат забранени, съобщиха от компанията. Засега този ход ще касае реклами, обвързани с президентските избори на 3 ноември в САЩ.

Регулацията ще се прилага незабавно, написа в четвъртък в Twitter мениджърът на Facebook Роб Корен. Ходът е  обявен ден, след като президентът на САЩ Доналд Тръмп повтори твърдението си в първия си дебат по телевизията с претендента от Демократическата партия Джо Байдън, че президентските избори на 3 ноември могат да бъдат "подправени".

Още преди няколко дни Facebook заяви, че ще забрани постингите на потребители, които отправят предсрочни претенции за победа на изборите, предава DPA.

Припомняме, че в сряда Facebook обяви, че  е изтрила повече от 6500 страници и групи, свързани с конспиративната идеология на QAnon или други насилствени движения. По този начин социалната мрежа въведе нови правила, които забраняват групи, в които се обсъждат възможни актове на насилие в реалния живот. 

Освен това Facebook заяви, че е завела дело в САЩ срещу две компании, които са участвали в международна операция за "придобиване на данни“, пише Investor.bg

Операцията се разпростира върху различни активи на Facebook, включително Facebook и Instagram, както и други големи уебсайтове и услуги, включително Twitter, Amazon, LinkedIn и YouTube. Компаниите, събрали данните на потребителите на Facebook за целите на "маркетинговата информация“, са направили това в нарушение на Общите условия на Facebook, пояснява концернът.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК