Как технологиите помогнаха на азиатските държави за коронавируса

Правителствата са можели да проследяват потенциално заразените

17.05.2020 | 10:57 Редактор: Наталия Тотева
Как технологиите помогнаха на азиатските държави за коронавируса

Технологиите помогнаха на някои страни в Азия да реагират по-бързо на заплахата от коронавируса, смята председателят на "McKinsey&Company" в региона, пише CNBC. В доклад консултантската фирма посочва, че има няколко области, при които властите и компаниите в Азия са разчитали на технологиите, за да подпомогнат здравето на хорта.

Ето и част от начините, по които технологиите са помогнали според доклада:

Проследяване и тестване

Технологиите са позволили на правителствата да проследяват потенциално заразените, техните близки контакти и да се поставят под карантина всички с положителни проби.

Комбиниране на ресурси

Там, където технологиите са позолили на болниците да обединят ресурсите си, е имало увеличение на капацитета на здравните грижи и лечението, посочва докладът на McKinsey. Като пример се дава диагностичният онлайн център в Ухан. 

Споделяне на информация

Друга област, в която технологиите са помогнали, е да позволят на някои азиатски държави да бъдат по-прозрачни и бързи в комуникацията си за пандемията, твърди McKinsey.

22 000 аптеки в Южна Корея са предоставили данни, според които правителството да казва на хората колко маски има във всяка една от аптеките, за да се избягват големи струпвания на граждани. Междувременно здравните министерства в Австралия и Сингапур подават новини за Ковид-19 през официални канали в WhatsApp, пише Investor.bg.

Други области, подчертани в доклада, са дигитализацията на услугите, включително на хранителните магазини и онлайн обучението, възможността много компании да преминат към работа от вкъщи и начина, по който някои компании са използвали технологии, за да прехвърлят служители от един бизнес сегмент в друг, като същевременно ги опазят.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК