fallback

Рекламите изчезват от Google и Facebook, цените им - рекордно ниски

За тях все пак ситуацията може да не е чак толкова тежка, колкото за останалите играчи в бранша

17.04.2020 | 11:05 Автор: Ралица Братанова

Рекламните бизнеси на Google и Facebook, чийто общ размер е нараснал близо тройно през последните пет години, могат да отбележат спад, докато коронавирусът оказва натиск върху глобалната икономика, пише в коментар NYTimes.

Някога изобилстващите реклами на пътувания и развлечения сега са изчезнали от търсачката на Google. Цените на рекламата във Facebook достигнаха рекордно ниски нива. 

А анализаторите от Wall Street оценяват, че годишните рекламни приходи ще се свият за първи път в историята на двете компании.

Това е спад, който традиционните медии са преживявали и преди, но беше трудно да си представим, че Facebook и Google, на които се падат над половината от разходите за онлайн реклама, ще се сблъскат с нещо подобно.

И макар да се очаква, че ситуацията няма да е толкова добра за Google и Facebook, прогнозата за останалата част от рекламната индустрия е още по-лоша. Колкото и малки дигитални разходи да има, те ще бъдат насочени към гигантите, което ще остави по-малките социални мрежи и медии извън играта.

След като прогнозира между 5 и 11% ръст на приходите за първото тримесечие, миналия месец Twitter изтегли прогнозата си и обяви, че вече очаква лек спад. 

Pinterest също се отказа от своята прогноза за над 30% ръст на годишните приходи, защото твърди, че от средата на март наблюдава силно понижение. Компанията не е обявила обновената си прогноза.

Още по темата четете в Investor.bg.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback