Само 2 марки на пазара в ЕС покриват новите стандарти за вредни емисии

Солени глоби за замърсителите

13.12.2019 | 22:46 Редактор: Кристина Крумова
Само 2 марки на пазара в ЕС покриват новите стандарти за вредни емисии

Само 2 марки на пазара в ЕС покриват новите стандарти за вредни емисии СО2, които влизат в сила от 1 януари 2020 г. Според тях, средните нива за гамата на всеки производител трябва да не превишават 95 гр/км. И за всеки грам отгоре ще бъде начислявава глоба от по 95 евро на продаден автомобил, което по прогноза на JATO Dynamics означава парични санкции в размер на 33,6 млрд евро.

Според последните измервания, направени в края на 2018 г., само две компании - Tesla и Smart, се вписват в новия стандарт. Средният резултат за автомобилната индустрия тогава е бил 120,4 г/км, но през 2030 г. трябва да бъде намален наполовина - до 60 г/км. Този параметър обаче ще бъде преразгледан през юни 2021 г., като това е записано в "Зелена сделка", приета от Европейската комисия по-рано тази година.

Представителите на автомобилната индустрия, разбира се, са против. Според президента на Асоциацията на германските автомобилни производители (VDA) Бернхард Матес, плановете на Европейската комисия напълно игнорират техническата и икономическа реалност. Шефът на PSA Group - Карлос Таварес, който в момента е председател на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), допълва, че свободата на придвижване е една от основите европейски ценности и е сред фундаментите на демокрацията, които плановене на ЕК подкопават.  

Повечето производители бавно, но сигурно преминават към електрическо задвижване на своите автомобили, като разчитат и на помощ от държавите. През ноември VW Group откри първия си завод за електромобили в Цвикау, а германското правителство увеличи с 50% държавните субсидии за електромобили и plug-in хибриди. Тази програма действа от 2016 г., но досега не даваше очакваните резултати. Вече всеки гражданин на Германия ще ползва помощ от 5000-6000 евро (в зависимост от цената) при покупка на електромобил, а за plug-in хибрид субсидията е 4500 евро. Програмата ще работи поне до 2025 г.

Цялата статия четете на automedia.bg

Снимка: Reuters

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК