Amazon: Потребителите купуват по-често и повече продукти

Въпреки това компанията очаква по-ниски приходи през четвъртото тримесечие

25.10.2019 | 15:12 Редактор: Ралица Братанова
Amazon: Потребителите купуват по-често и повече продукти

Печалбата на Amazon за третото тримесечие се оказа по-ниска от очакваното, което потопи цената на акциите на американския интернет гигант с 9% по време на следборсовата търговия, пише CNBC.

Освен това компанията даде недобра прогноза за празничния сезон, което изплаши инвеститорите, които очакваха голяма отплата от нарастващите инвестиции на Amazon.

Печалбата на акция през тримесечието е достигнала 4,23 долара, спрямо 4,62 долара на акция, прогнозирани от анализаторите, анкетирани от Refitnitiv.

Приходите са нараснали с 24 на сто до 70 млрд. долара, показвайки, че големите инвестиции в безплатни еднодневни доставки водят до повече покупки.

Amazon похарчи над 800 млн. долара през всяко от последните две тримесечия, за да разшири програмата си за безплатни доставки в рамките на деня и да включи в нея повече продукти и региони. 

Същевременно компанията заяви, че очаква да инвестира още 1,5 млрд. долара в тази инициатива в рамките на четвъртото тримесечие, да разшири своята складова база и продуктова селекция.

Amazon акцентира и върху по-големите си разходи за разрастване на бизнеса ѝ с облачни услуги и засилване на рекламния ѝ арсенал.

"Потребителите купуват по-често и повече продукти", обяви главният финансов директор на Amazon Браян Ославски.

Въпреки това прогнозата на Amazon за приходите ѝ за четвъртото тримесечие е за между 80 млрд. и 86,5 млрд. долара, или доста по-ниско от прогнозата на анализаторите за 87,4 млрд. долара. 

Това подсказва, че особено важният празничен сезон на пазаруване може да не е впечатляващ.

Снимка: Reuters

Харесайте Facebook страницата ни ТУК