Мария Габриел: Предстои ни трансформация на сегашните работни места

Еврокомисарят в предаването "Брюксел 1" с Милена Милотинова

10.11.2018 | 18:30 Редактор: Тодор Петров
Мария Габриел: Предстои ни трансформация на сегашните работни места

"Изкуственият интелект има много влияние вече в много сфери. Но трябва да поставим в центъра правилните етични въпроси, включително този, свързан с личните данни. През декември експертна група по изкуствен интелект ще публикува първа версия на Насоки за действие по т. нар. етичните въпроси, свързани с изкуствен интелект," каза в разговор с Милена Милотинова еврокомисарят по цифровизацията Мария Габриел.

"Важно е да идентифицираме кои сектори ще бъдат най-краткосрочно засегнати, в които най-краткосрочно трябва да вземем мерки. Засега нямаме отговор на този въпрос. Едни изследвания казват, че 60% от работните места ще изчезнат, други - 9 %. Но е ясно, че трансформация на работните места ще има," каза още Габриел. 

"Искаме като ЕК през януари да дадем на бизнеса и гражданите нова платформа на изкуствен интелект, в която всеки един ще има достъп, така че да съумее да тества своя софтуер", обяви еврокомисарят пред Bulgaria ON AIR. 

Продължава работата на Европейската комисия по въпроса за фалшиви новини. 

"Проблемът е многоаспектен, няма рецепта-чудо," каза Мария Габриел. 

4 големи компании - Twitter, Facebook, Google и Mozilla, са дали индивидуални пътни карти с мерки, които ще приложат за справяне с проблема. 

"Те поеха ангажимент да направят конкретни стъпки за намаляване на видимостта на фалшивите новини. Ако до края на декември това не се случи, ще предложа друго решение, в това число и с регулаторен характер. Не могат да ме убедят, че фалшивите акаунти не могат да бъдат махнати," заяви Мария Габриел. 

Като пример за кампания фалшиви новини от фалшиви адреси тя даде ситуацията преди месеци в ЕП, когато евродепутати са получавали 6000 имейла на ден със съдържание, защитаващо една от тезите в големия дебат за авторските права. В съдържанието на имейлите бил ясно доловим интересът на големите компании. В началото получателите на тези имейли са мислили, че те са изпратени от реални субекти.

Вижте целия разговор на Милена Милотинова с Мария Габриел във видеото.