Атина се готви да обърне нова страница в транспортния си сектор, тъй като 24-часовото функциониране на основния обществен транспорт влиза в сила от 13 септември.
Това решение беше официално представено и идва в отговор на нарастващите нужди от транспорт през нощта както за жителите, така и за посетителите на гръцката столица.
Разкритието беше направено от заместник-министъра на инфраструктурата и транспорта Константинос Киранакис в интервю за медиите.
След като се взеха предвид резултатите от експлоатацията на метрото, трамваите и автобусите, с превоз на над 12 000 пътници, се реши да се установи 24-часова работа на градския транспорт от 15 септември с основна цел намаляване на пътнотранспортните произшествия и подобряване на безопасността на движението по пътищата, информира кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция - Силвия Станчева.
Метрото в Атина вече ще работи без прекъсване всяка събота, предоставяйки решение както за тези, които пътуват късно през нощта, така и за тези, които започват рано сутринта.
Трамваите ще удължат маршрутите си през летните месеци и в периоди на засилен трафик, обслужвайки предимно крайбрежната зона и посетителите, които съчетават забавления с туризъм.
Автобусите, в допълнение към добре познатите линии, които свързват летището с града 24 часа в денонощието, ще подсилят нощните маршрути по централните маршрути през уикендите. По този начин транспортната мрежа става по-интегрирана, намалявайки нуждата от използване на автомобил и улеснявайки нощния живот на града.
Изключение от плана правят тролейбусите, които няма да бъдат в 24-часова експлоатация, тъй като се извеждат от експлоатация, за да бъдат заменени от нови електрически автобуси. Този преход е част от общата модернизация на градския транспорт, целяща "по-зелена" и устойчива мрежа.
24-часовата работа на метрото и разширяването на маршрутите към други видове транспорт се счита за значителен пробив за Атина. Това засяга не само ежедневието на гражданите, но и цялостния облик на града, който се стреми да следва стандартите на други европейски градове.
По този начин се подобрява достъпността, улеснява се икономическата активност и Атина получава още една причина да се смята за град, който наистина "живее" 24 часа в денонощието.
Снимка: БГНЕС
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Украйна: Русия използва мирните преговори "като прикритие" за военните си действия
Повече от 500 соларни проекта в САЩ са застрашени от политиката на Тръмп
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
Кадър на деня за 5 декември