Проучване установи, че от април 2019 г. до сега неуспешните шофьорски изпити в Обединеното кралство са отговорни за емисии от над 2 милиона килограма въглероден диоксид - еквивалент на 449 двупосочни пътувания от Лондон до Мелбърн.
Сайтът Save On Energy установи, че с отмяната на шофьорски изпити заради пандемията Ковид-19 емисиите намаляват със 77,5% на тримесечие. Но енергийните експерти все още са загрижени за последиците, предава euronews.
Само броят на неуспешните тестове на мъже е достатъчен, за 126 193 249 захранвания на смартфони.
Ливърпул, Бирмингам, Манчестър и Рединг са сред най-големите замърсители, пише BloombergTV.bg.
Въпреки това Лондон остава водещ в статистиката за най-лошите шофьори във Великобритания, като всеки трети признава, че е претърпял автомобилна катастрофа през последните пет години."Отнемането на възможността младите хора да шофират, в името на ниските емисии, не е логично“, казва Стюарт Капстик, заместник-директор и ръководител на Центъра за климатични промени и социална трансформация (CAST Center).
„Това да се научиш да шофираш е ритуал за младите хора в продължение на много години, но последните открития във Великобритания предполагат, че става все по-малко популярно по редица причини", добави той.
Той смята, че "намирането на собствената си свобода за пътуване е голяма част от преминаването в зряла възраст, но е жизненоважно това да се прави по по-устойчив начин в бъдеще. Навиците, които усвояваме през тийнейджърските и ранните двадесет години, могат да останат с нас за цял живот и затова, доколкото е възможно, трябва да помагаме на младите хора да се придвижват по начини, които не повтарят замърсяващите грешки от миналото".
Това може да включва субсидии за млади хора за наемане на електрически превозни средства или за закупуване на електрически велосипеди и правене на градските пространства по-безопасни за придвижване с велосипед.
"Причината за емисиите на въглероден диоксид не са толкова неуспешните шофьорски изпити, но по-скоро системата за транспорт, базирана на изкопаеми горива, която имаме и която трябва да се промени. Електрическите превозни средства, по-добрият обществен транспорт и по-активното пътуване са част от тази промяна “, каза д-р Ойтън Бабакан, експерт от Grantham Institute for Climate Change & the Environment.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Надзорният съвет на НЗОК одобри проекта за бюджет на касата за 2026 г.
Кадър на деня за 7 декември
Половината швейцарци подкрепят предложение за таван на населението до 10 млн. души
Валутите на Централна Европа ще отстъпят от върховете си през 2026 г.