Осъзнаването, че повечето бизнеси могат да функционират чрез виртуални срещи, на фона на хаос около тестовете и карантинните ограничения, означава, че много хора не планират да възобновят редовните си пътувания, дори след като коронавирусната пандемия отшуми. Това установи проучване на Inmarsat, цитирано от Bloomberg.
Около 83% от пътниците в световен мащаб не са склонни да се върнат към старите си навици за пътуване, а 31 на сто ще пътуват по-рядко по въздух, показва проучването сред 10 000 пътници, пътуващи често преди пандемията. Поради страха от заразяване малко над една четвърт от хората в Азиатско-тихоокеанския регион споделят, че се чувстват достатъчно уверени, за да летят отново в рамките на следващите шест месеца."Седим в къщите си от дълго време, свикнахме да правим бизнес виртуално“, коментира Крис Роджърсън, вицепрезидент по продажбите на Inmarsat Aviation. Той прогнозира, че служебните пътувания и командировките ще бъдат ограничени, тъй като ще има свикване с дигитализацията на работния процес, а на авиокомпаниите ще им се наложи да свикнат с новата реалност.
Дигитални иновации
Ускоряването на процесите по дигитализация обаче е лоша новина за превозвачите. Корпоративните пътувания могат да генерират между 55% и 75% от печалбата за най-големите авиокомпании, въпреки че може да представляват само 10% от пътниците. Пътуващите по бизнес са по-склонни да закупят билети от по-висок класа.
Към този момент авиокомпаниите в световен мащаб са освободили стотици хиляди свои служители. Очаква се загубите за индустрията да достигнат 84 млрд. долара до края на тази година, пронозират от Международната асоциация за въздушен транспорт.
Тези, които отказват да летят най-вече заради страха от заразяване, дигиталните иновации ще бъдат от ключово значение, показва още проучването на Inmarsat. Сред дигиталните иновации, които биха предизвикали интерес, са възможността за предварителна поръчка на храна и безконтактен кетъринг, предоставяне на развлечения по време на полета чрез лично устройство, системи за безконтактно плащане и технология за разпознаване на лица.
Непредсказуемото затваряне на граници и объркващите протоколи за безопасност в различните страни са сред другите причини хората да не искат да пътуват, сочат данните от проучването.
"Има много неща, които могат да се направят, за да се възстановяват пътуванията до нивата от 2019 г.", заяви Роджърсън, като добави, че правителствата също трябва да изиграят своята роля в това как най-ефективно може да бъде управляван големия пътнически поток през летищата.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Ръководството на лекарския съюз получи мандат да подпише нов рамков договор за 2026-2028 г.
Baidu запълва празнината, която Nvidia остави на пазара на AI чипове в Китай
Cartier е новият Rolex за поколението Z благодарение на Тейлър Суифт
Парижкото споразумение за климата навърши 10 години, но мисията е далеч от изпълнена
преди 5 години