Развлекателният сектор губи внушителните $160 млрд. заради Ковид-19

Растежът ще намалява всяка година през петгодишния прогнозен период

26.05.2020 | 13:23 Редактор: Тодор Петров
Развлекателният сектор губи внушителните $160 млрд. заради Ковид-19

Според данни на компанията "Ampere Analysis", която се занимава с анализ на пазара, глобалният сектор на развлеченията ще загуби 160 милиарда долара (146 милиарда евро) от растежа си в следващите пет години в резултат на кризата от пандемията Ковид-19.

Въпреки че най-голямото въздействие ще се усети през тази и следващата година, растежът ще намалява всяка година през петгодишния прогнозен период, сочи Ampere в анализ, публикуван на уебсайта ѝ.

"Рекламата е най-силно засегната - както в краткосрочен план, така и като цяло, но анализът на развлекателния сектор показва, че области като театъра и киното са пропорционално по-сериозно засегнати", казва Гай Бисън, директор по аналитичните изследвания в "Ampere Analysis", цитиран от БГНЕС.

Киното ще загуби 24,4 милиарда долара през следващите пет години, като ръстът на приходите му ще бъде по-нисък от 11 на сто спрямо предишните прогнози на Ampere за следващите пет години. През петгодишния период на прогноза, секторът на развлеченията (без рекламата) ще загуби нетен ръст от 23 милиарда долара в сравнение с прогнозите преди Ковид-19.

Пазарът на реклама онлайн и в телевизията е най-силно засегнатият сектор в краткосрочен план и като цяло с почти еднакво въздействие както през 2020 г., така и през 2021 г. Рекламният пазар ще загуби близо 40 милиарда долара растеж през 2021 г. и още повече през 2021 г. (43 милиарда долара). Възстановяване ще има през 2022 г., но все пак под прогнозните нива за целия период.

Тъй като затварянето на кината оказва непосредствено влияние върху приходите от кинопродукции, по-дългосрочните ефекти ще доведат до заливане от филми, които се борят за дати за излизане през следващата година. Това в крайна сметка може да доведе до забавяне на производството на филми, което ще повлияе на реализирането и разпространението на съдържание по-нататък.

Големият победител ще бъде стриймингът. Последните прогнози на Ampere предполагат, че той ще спечели 12% допълнителен ръст в приходите за петгодишния прогнозен период.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

1
0 rate up comment rate down comment 0
Нина
преди 5 месеца
С две думи- Ефектът на пеперудата Сигнализирай за неуместен коментар