България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Ремонт на железопътните релси у нас - само при дефект

Бившият шеф на БДЖ Християн Кръстев призова за промяна в нормативната уредба

18.02.2019 | 09:35 Редактор: Ивайло Николов
Ремонт на железопътните релси у нас - само при дефект

Продължава разследването във връзка с влаковия инцидент в Пловдив. Цялата аварирала композиция вече напусна гарата. В събота дерайлира товарен влак, превозващ пропан-бутан. При инцидента няма пострадали, нито изтичане на газ, но от Националното следствие разследват случая. Предстоят още анализи, за да стане ясна точната причина за инцидента. Двата локомотива се намират в депо, където ще бъдат ремонтирани. Композицията е на фирма "Булмаркет" – собственик и на катастрофиралия влак на гара Хитрино. От фирмата твърдят, че причина за инцидента е състоянието на ЖП инфраструктурата и по-точно проблем със стрелката, но от Национална компания "Железопътна инфраструктура" отхвърлят обвиненията.

В ефира на "България сутрин" заместник-директорът на "Булмаркет" Светослав Първанов беше категоричен, че счупването на въпросната стрелка не е вследствие на инцидента.

"Локомотивът е напълно изправен, има необходимите документи за това и поради тази причина той се движи по железопътната инфраструктура", обясни той.

Първанов каза, че последният преглед е бил скоро, но също така настоя, че локомотивите на "Булмаркет" са сравнително нови.

Християн Кръстев, бивш директор на БДЖ, заяви пред Bulgaria ON AIR, че е нормално двете страни при последния железопътен инцидент да казват, че не са те виновни. По думите му обаче трябва да има нова нормативна уредба, в която да е записано ясно кога и как да се правят прегледи, да е ясно кога да се сменят релси, стрелки и всякакъв тип инфраструктура, защото сега има такива, които са в експлоатация от 50 години, а за подмяна на части се чака дефект.

"Нормативната уредба трябва така да бъде преработена, да казва, че при един език или една релса, която няма износване, но е минал периодът 30 или 35 години на експлоатация, трябва да бъде подменена", категоричен беше Кръстев. Той обясни, че дори и да не се експлоатира толкова инфраструктурата, с времето има умора на материала.

Кръстев допълни, че промените в нормативната уредба са наложителни и то при положение, че 50% от товарите у нас в железопътните превози са горива и това са движещи се бомби. Бившият директор на БДЖ каза, че прегледи на гаровите съоръжения и на локомотивите се правят чисто визуално, както при създаването на железницата.

Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК