Шофьорът на преобърналия се автобус край Своге се сдоби с обвинение от Окръжната прокуратура на София, че е нарушил правилата за движение по пътищата като е нанесъл смърт и телесна повреда на повече от 1 лице.
В късния следобед пък, разследващи и жандармерия влязоха в офисите на фирма "Трейс груп", за да изземат документация относно ремонта и рехабилитацията на пътя в района на Своге.
"Дошло е време всеки да поеме отговорност за действията си. Вероятно корупцията е част от проблема. Но всичко трябва да се реши кардинално. В началото на септември ще учредим конфедерация на транспортните организации. Възнамеряваме да започнем разговори с Министерството на транспорта , защото в момента се работи на парче", отбеляза Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта.
В студиото на "България сутрин" адвокат Николай Димитров подчерта, че е важно да се изследва в гражданското и наказателното дело кой е бил възложителят и какво е възложено за отсечката край Своге.
"Всичко е навързано. Има проектант, надзорник, възложител, изпълнител. Застрахователят ще има достатъчни права да предяви регресен иск. За съжаление, това би било едно от най-големите застрахователни събития", посочи юристът.
Пред Bulgaria ON AIR Магдалена Милтенова изтъкна, че когато се говори за застраховка на пътниците, то често се разпространяват неверни данни.
"Когато се тиражира обществен превоз, от който е част и случайният превоз, трябва да има издадена фактура. Не се издава билет. Всеки пътник има застраховка. Въпросът с липсата на билет е несъстоятелен", поясни тя.
По отношение на законодателна промяна, която да задължи всички автобуси да имат колани и всички пътници да ги носят, Милтенова изрази скептицизма си и заяви, че изказванията за "всички автобуси" са манипулативни.
"Няма как всички автобуси да бъдат с колани. Има различни видове автобуси. Никой няма да сложи колан в градски автобус. Нито една държава в Европа не е направила коланите задължителни. Каква изобщо е гаранцията, че подобно нещо ще сработи? Трябва да се направят съответните тестове", каза още тя.
"Законът казва, че когато автобусът е оборудван с колани, то те трябва да бъдат използвани. Ние трябва да бъдем иновативни в безопасността в транспорта, тъй като сме водещи по смъртност на пътя. Лесно е да се оборудват автобусите с колани, но кой ще регулира това? Без завишен контрол, законодателните промени нямат смисъл", обобщи адвокат Димитров.
За финал на разговора браншовият представител заключи, че не може да се вменява отговорността за коланите на шофьора, тъй като пътниците са длъжни по закон да си ги сложат сами.
Дрога, ножове и боксове: Близо 20 души са задържани на протеста в София
Как домът ви да ухае на Коледа?
Атанасов на протеста: Вие сте нашата сила, няма връщане назад
На протеста в София: 9-ма са задържани на КПП-тата
Нарушения на дишането по време на сън
Спорно предложение: Центърът за контрол на заболяванията в САЩ препоръчва преразглеждане на първата доза хепатит B при новородени
Селективен мутизъм: Как да се справим с мълчанието на детето
Основният рисков фактор за подагра всъщност е генетичен
В Южна Корея разработиха ефективна система за пречистване на въздуха
Космически чудовища: James Webb откри доказателства за гигантски звезди
НАСА загуби връзка с мисията Mars MAVEN
Космическа изолация: Търсят доброволци за странна мисия, плащат по 23 хил. евро
Училището за деца с нарушено зрение във Варна празнува РД с концерт
Съветници на Слави Трифонов му обърнаха гръб заради дружбата с Борисов и Пеевски
Убиха известен оперен певец
Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Какво време ни очаква в четвъртък?
SOFIX се повиши с 0,32% до 1122 пункта
САЩ удължават изключението от санкциите за "Лукойл" в очакване на сделка
Само 6 държави имат ядрени подводници. Нуждае ли се Европа от още?
Петролният пазар не може да си обясни ценовата стабилност на фона на излишъка от товари