fallback

"Магията на българската роза" стана най-добър рекламен филм

Традицията на това българско богатство не е показвана на лента от 1965 година

11.05.2018 | 10:26 Автор: Ивайло Николов

"Магията на българската роза“ покори публиката на 15-то Международното туристическо изложение "Културен туризъм" във Велико Търново. Община Казанлък получи най-престижната награда GRAND PRIX за най-добър рекламен филм на Международния Тур Филм Фест - България "На източния бряг на Европа".

Архитект Пламен Мирянов, който е режисьор и продуцент на лентата каза, че единственият филм, които е посветен на маслодайната роза и е разпространен в интернет, е френски от 1965 година. Това по думите му е било голяма мотивацията за създаването на лентата "Магията на българската роза".

"Най-известният символ на България от векове е маслодайната роза. Вече 350 години нашето розово масло е ненадминато по качество в целия свят. В Казанлък, в долината на розите условията са най-перфектни. Мислех си, че целият свят знае за това наше национално богатство", сподели режисьорът в студиото на "България сутрин".

Сребра Касева, зам.-кмет на община Казанлък и сценарист на филма, беше категорична, че всичко, което се вижда в лентата, е провокирано от магията на казанлъшката роза, защото всички събития, които са в рамките фестивалната програма на Фестивала на розата, показват цялата красота и магията на българската роза, но и на казанлъшката девойка.

"Във фестивалната програма имаме много знакови събития, без които не може той да се осъществи и които събития са показани много сполучливо, точно както искахме да ги видят всички наши гости", каза Касева пред Bulgaria ON AIR. 

Вижте още във видео!

fallback
Още от България сутрин
fallback