България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

"Магията на българската роза" стана най-добър рекламен филм

Традицията на това българско богатство не е показвана на лента от 1965 година

11.05.2018 | 10:26 Редактор: Ивайло Николов

"Магията на българската роза“ покори публиката на 15-то Международното туристическо изложение "Културен туризъм" във Велико Търново. Община Казанлък получи най-престижната награда GRAND PRIX за най-добър рекламен филм на Международния Тур Филм Фест - България "На източния бряг на Европа".

Архитект Пламен Мирянов, който е режисьор и продуцент на лентата каза, че единственият филм, които е посветен на маслодайната роза и е разпространен в интернет, е френски от 1965 година. Това по думите му е било голяма мотивацията за създаването на лентата "Магията на българската роза".

"Най-известният символ на България от векове е маслодайната роза. Вече 350 години нашето розово масло е ненадминато по качество в целия свят. В Казанлък, в долината на розите условията са най-перфектни. Мислех си, че целият свят знае за това наше национално богатство", сподели режисьорът в студиото на "България сутрин".

Сребра Касева, зам.-кмет на община Казанлък и сценарист на филма, беше категорична, че всичко, което се вижда в лентата, е провокирано от магията на казанлъшката роза, защото всички събития, които са в рамките фестивалната програма на Фестивала на розата, показват цялата красота и магията на българската роза, но и на казанлъшката девойка.

"Във фестивалната програма имаме много знакови събития, без които не може той да се осъществи и които събития са показани много сполучливо, точно както искахме да ги видят всички наши гости", каза Касева пред Bulgaria ON AIR. 

Вижте още във видео!