България сутрин

Всеки делник от 6:30 часа
още

Ремонтът - една от най-честите причини да търсим потребителски кредит

Хората в момента са по-спокойни, теглят малко по-големи суми, отколкото преди, каза Ралица Захариева от БНП Париба Лични финанси пред Bulgaria ON AIR

21.11.2016 | 08:23 Редактор: Луиза Божинова
Ремонтът - една от най-честите причини да търсим потребителски кредит

Последното ни изследване обхваща периода май-ноември и показва, че най-честата причина българите да търсят потребителски кредит е обединяване на задължения или т.нар. кредит за консолидация. Сумата е с 25% по-висока от предходния период. Другата основна причина за теглене на кредит е нуждата от финансиране на ремонт.

Това каза в предаването "България сутрин" Ралица Захариева, директор "Маркетинг и комуникации" на БНП Париба Лични финанси. По думите й хората в момента са по-спокойни, теглят малко по-големи суми, отколкото преди.

"Кредитът за автомобил не прави изключение. Там също наблюдаваме ръст с около 10%. В момента средната сума е около 5 500 лева", сподели тя в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев. "Минавайки през кризисни години, българите се научиха как да използват финансови продукти, съответно да отговарят по-точно на техните финансови нужди и да не залитат в крайности."

Захариева подчерта, че тази година се наблюдава ръст на потребителските кредити и прогнозира, че пазарът ще продължи да расте и през следващата.

На въпрос за какво търсят пари мъжете и жените, Захариева посочи, че няма разлика и има баланс в това, просто целите са различни. "Мъжете са по-фокусирани върху това да си купят автомобил, докато жените са съсредоточени върху по-практични неща, като образованието на децата и за съжаление теглят кредити за лечение", поясни тя. "Интересно е, че сме финансирали телевизор на стойност 39 000 лева."

За конференцията "15 ярки идеи", организирана от БНП Париба Лични финанси, с която компанията отбелязва годишнината си, Ралица Захариева каза, че са направил дискусионен форум, на който са събрали "петнадесет ярки умове" за дискусия по различни теми.

"Ние сложихме фокус на това правят ли и какво правят големите компании, за да повишат финансовата грамотност на българския потребител. Добрите практики и прозрачните дискусии, които имаме всъщност водят до това клиентите да се чувстват по-спокойни. И веднъж опитали продукта, те вече се научават как да го използват и финансовата грамотност се повишава", заключи Захариева пред Bulgaria ON AIR.

Целия разговор вижте във видеото: