България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Безконтролността, безнаказаността, безотговорността и беззакоността на пътя

"Обжалваме решението за пускане на ТИР-овете през летния сезон", каза в Сутрешния блок представителят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров

20.07.2016 | 09:02
Безконтролността, безнаказаността, безотговорността и беззакоността на пътя

Пред Bulgaria ON AIR Владимир Тодоров, член на Асоциацията на пострадалите при катастрофи, каза, че по отношение на ТИР-овете  от асоциацията искат  да се възстанови предишното ограничение за петък и неделя. "Това няма да повлияе на бизнеса. Ние сме обжалвали в съда решението на МРРБ да пусне ТИР-овете през лятото отново по пътищата и чакаме да видим дали ще се съгласят с нашите аргументи", сподели в Сутрешния блок Тодоров.

"Най- честите нарушения са навлизане в насрещното, минаване на червен светофар, неправилно изпреварване, засичане и минаване през пуснат жп прелез", каза oще той.

Депутатът от ПФ Искрен Веселинов, сподели в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR, че безконтролността, безнаказаността, безотговорността и беззакоността, са 4-те основни причини за това поведение на пътя. По думите му се възпитават поколения, които знаят, че могат да избягат от закона.

"Специализирали са се в това не получаване на актове. Това показва, че каквото и наказани да  бъде въведено, е безсмислено. В закона за движение по пътищата се предвижда завишаване на наказанията за превишена скорост. Глобата се очаква да бъде около 700 лв.", сподели народният представител.

Той каза още, че снемането на табелите, отнемане на книжка за шофьори, които карат без да са си платили актовете и други мерки ще бъдат въведени, включително и начинът и обявяване на връчване на актовете. По думите му се предвижда електронно обявяване  на тези, които се крият и не желаят да получат своите актове. 

Тодоров пък посочи, че системата не е бърза и ефикасна, а това мултиплицира поведение, което води до нарушение. "Положиха се много усилия в Транспортна комисия, но тези идеи трябва да минат през пленарна зала. В този закон няма политика, всичко е аргументация и експертност", обясни представителят на  Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Той сподели, че държавата не може да излезе от системата за провеждане на изпити на младите водачи у нас. "Изпитите се провеждат в автошколите. Трябва да се мисли към етапа държавата все още да контролира този процес", смята Тодоров.

Депутатът пък каза, че възпитанието на водачите е една от мерките, която може да успокои войната на пътя. "Изтеглянето на държавата от тази сфера трябва да бъде предпазливо и да не се бърза", обясни Веселинов. 

От Съюз на българските автомобилисти твърдят, че промените на наредба 38 са поредната козметична корекция, които няма да доведат до резултат. "Искаме да се спрат корупционните практики, относно закупуването на шофьорските книжки", посочи инж. Малинка Бондаренко, член на съюза.

"За да се спре купуването на шофьорски книжки, държавата трябва да остане с контролните функции по дейността обучение и изпити, а самите изпити да бъдат изнесени извън държавата, защото това води до по- добър изпит. В България държавата извършва изпитите и извършва контрола, тоест тя сама контролира себе си. С тази подписка искаме министърът на транспорта да започне законодателни промени, с които да се изнесат изпитите извън държавата и да спре, прилагането този проект на наредбата", заяви пред Bulgaria ON AIR инж. Малинка Бондаренко.

Тя каза още, че е било опитано вината да бъде хвърлена върху учебните форми. "Вината е на тези, които са въвели този корупционен метод. Изпитът не се провежда от учебните форми, а от изпълнителна агенция. Не твърдим, че всички от изпитващите са корумпирани, но държавата трябва да остане с контрола, но да излезе от провеждането на изпитите. Само така ще спрат тези корупционни практики", категорична е инж. Малинка Бондаренко. 

Народният представител от ПФ сподели, че трябва да бъдем предпазливи, защото от корупция не сме имунизирани, както и частните фирми. "Ние сме в една постоянна война и ако децентрализираме системата на много места ще бъде по-лесен контрола", смята  Веселинов. 

От Асоциацията на пострадалите при катастрофи пък твърдят, че обучението се провежда в частни школи, в които има сив сектор, който произвежда некачествени водачи, които после стават убийци на пътя.