България сутрин

Начален часВсеки делник от 9:30 часа
още

Отглеждаме си катастрофите - глобите не влияят на невъзпитаните идиоти зад волана

Държавата не се грижи за здравето и живота на хората, смятат Росен Рашков и Алекси Кесяков

22.08.2025 • 10:31 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger

Наказателно-отговорните лица са тези, които са навършили 14 години, а от 14 до 18 години носят наказателна отговорност, само ако се докаже и установи, че са осъзнавали значението на постъпките си. Това заяви адвокат Росен Рашков в "България сутрин" във връзка със случаите за хванати непълнолетни лица зад волана.

"Административно-наказателна отговорност носят само лицата, които са навършили 16 г. и осъзнават свойството и значението на постъпките си, тоест малолетните и тези (от непълнолетните между 16 и 18 г.), които не осъзнават значението на постъпката си, също не носят административно-наказателна отговорност. Предвидена е възможност техните родители да носят такава, но само ако съзнателно са допуснали извършването на това нарушение. Например - ако родителят е в колата и е дал на детето да кара", обясни Рашков.

Обученията по пътна безопасност са малко 

Пред Bulgaria ON AIR експертът по пътна безопасност Алекси Кесяков напомни, че всяко нещастие се връща в семейството.

"Какво става преди катастрофата? Това са отгледани катастрофи, пред погледите на близките, на приятелите. И изведнъж стана тежка катастрофа. Изтървали сме момента. Искам да поставя въпроса за обучението на децата. МОН трябва да въведе в системата обучение по пътна безопасност. Не часове, трябва да се научат на безопасно участие в движението. В курсовете за подготовка никой не ги възпитава, излизат идиоти с книжка", смята експертът.

Санкциите не са достатъчни

"Санкцията има ограничени възможности. Човекът като не е възпитан, не мога да го науча със санкции. Трябва да има и превантивно въздействие. Има хора, които случайно са направили грешката. Да погледнем какво правят другите държави - има специални курсове, училища, точки, вземания на точки, всичко, което да го върне като нормален гражданин", каза още Кесяков.

Според Рашков държавата не се грижи за здравето и живота на хората, а гледа да напълни хазната. 

"Виждат се резултатите. Ако се грижеше за живота им, нямаше да приема небрандирани автомобили, за да се крият полицаите. По отношение на непълнолетните е спорно дали може някаква санкция да се наложи - първо не всички непълнолетни носят такава, а само тези, които са навършили 16 години", подчерта юристът.

Какво наказание грози Виктор Илиев, врязал се в автобус в София

"Виктор Илиев хвана сериозен "бонус". Новите изменения предвиждат, че когато е причинена смърт на едно лице и телесни повреди на няколко, задължително се прилагат, а дори да ги нямаше, изпълнява другите изисквания. С много над 20 км/ч е карал в града и е причинил тази смърт. Нарушението се е случило извън платното. Предвиденото наказание е от 15 до 20 години в особено тежки случаи", коментира Рашков.

Да обичаме себе си и да се пазим призова експертът по пътна безопасност: "Основната жертва на пътя е тялото. Нека да се притесняваме малко повече. Животът след катастрофата е ужасен".

Механичното завишаване на наказанията не действат, категоричен е адвокат Рашков.

"Пълненето на бюджета няма да реши защитата на живота и здравето на хората. Младите шофьори категорично не са готови за участие в движението. твърдо съм за промени", допълни юристът.

Гледайте целия разговор във видеото. 


  • Последни
  • Четени
България сутрин виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички