Европейската комисия (ЕК) разглежда промени в регламента за въздушния транспорт, които променят и правата на пътниците в случай на закъснели или отменени полети.
Най-съществената промяна е вдигането на прага за обезщетение при закъснение от 3 на 5 часа. От асоциация "Активни потребители" първи алармираха за казуса.
"Много потребителски организации в Европа са правили проучвания и се установява, че голяма част от обезщетенията, които се плащат, са именно между този диапазон 3-5 часа. Съвсем случайно искаме да вдигнем сега на 5 часа този праг. Все още се обсъжда. Това не трябва да се позволява, защото правим една крачка назад. Компаниите печелят много. Става въпрос за регламент от 2004 г., който не е бил актуализиран. Трябва да могат да се прилагат по-ефективно разпоредбите, защото някои от превозвачите не ги спазват", коментира адвокат Антоан Атанасов от асоциация "Активни потребители" в предаването "България сутрин".
Според него, ако това влезе в сила, потребителите само ще загубят.
Авиокомпаниите често отказват да платят обезщетение
"В такива случаи хората понякога биват оставяни на произвола на съдбата и това им струва много. Да купиш билет в последния момент е цифра", каза Атанасов пред Bulgaria ON AIR.
По думите му в практиката авиокомпаниите често отказват да платят обезщетение или не отговарят, затова има и много дела.
"Силно се надяваме да се вземат предвид нашите опасения. Трябва да се обмисли това решение, защото ще бъдат повлияни много хора", предупреди Атанасов.
Гледайте целия разговор във видеото.