Зачестяват случаите на закъснели полети в Европа. Последният е от 26 юни. Полет от летище Станстед в Лондон за София закъсня с 15 часа.
"При всички случаи е неприятно, ако отидем на летището и изчакаме повече, отколкото сме предвидили и колкото е било по разписание предвидено. Регламент 261 регулира и урежда правата на пътниците в ЕС, когато самолетът закъснее или когато полетът бъде отложен. Когато отидем на летището и полетът закъснее повече от 2 часа, авиокомпанията е длъжна да ни осигури грижа. Това означава храни и напитки, а ако се наложи по-дълго изчакване - трябва да се осигури и нощувка, включително транспорт от и до хотела, и обратно", каза директорът на Европейския потребителски център в България Соня Спасова в студиото на "България сутрин".
Тя поясни, че ако е късно и няма представител на авиокомпанията на летището, пътникът може сам да си закупи храна и напитки, а след това при представяне на касова бележка - парите да бъдат осребрени от страна на авиокомпанията.
"Правилата важат за всички и правата на пътниците могат да бъдат претендирани и пред нискотарифни, и пред редовните авиокомпании. Ако не получим тези грижи, добре е да пазим пазим касови бележки и фактури от хотела, както и за храните. След това се претендират в сайта на авиокомпанията, има формуляр, който трябва да се попълни", добави Спасова за Bulgaria ON AIR.
По думите ѝ другото, за което може да се претендира, е финансова компенсация, ако полетът пристигне с повече от 3 часа закъснение в крайната точка.
"Размерът на компенсацията е фиксиран, като зависи от дължината на полетите. За най-често срещания, който е до 1 500 км, компенсацията може да бъде до 250 евро. Ако е 3500 км - компенсацията е до 400 евро на пътник. Ако закъснението е свързано с буря или друг проблем, свързан с извънредни ситуации, то тогава авиокомпанията не е задължена да изплаща такава компенсация", поясни директорът на Европейския потребителски център в България.
Всъщност авиокомпанията е длъжна да ни обясни причината за закъснението на полета.
"Има хипотеза, че ако полетът бъде отменен, като пътници имаме 3 варианта. Единият е да се откажем да пътуване. При него в рамките на 7 дни трябва да си получим парите за билета обратно. Вторият вариант е да бъдем премаршрутирани възможно най-бързо, а третият вариант е пътуването да е в първия удобен за нас момент. За багажа има застраховки, които не са задължителни, но са препоръчителни, особено ако в него возите нещо ценно", подчерта Соня Спасова.
Гледайте целия разговор във видеото.
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
Минимално инвазивна естетика - с нарастваща тенденция
Жълт кантарион – действие и приложение и лекарствени взаимодействия
Гастропареза след вирусна инфекция
Национално проучване проследява пътя на пациента с рак на белия дроб в България
ЕС отстъпи: Бензиновите и дизеловите двигатели няма да бъдат забранени
Телескопът Hubble е заснел отново междузвездната комета 3I/ATLAS
Проби от въздуха, събрани преди 35 г., разкриват забележима промяна в сезоните
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Бали обмисля забрана на Airbnb заради свръхтуризма
Кога роботиката ще се срещнe с изкуствения интелект в игрите
Устойчивата трансформация като предпоставка за по-успешно развитие на българския бизнес
Производството при бизнес услугите намалява за месец с 1,2% през септември