България сутрин

Всеки делник от 7:00 часа
още

Коментар: Ще загинат много хора, ако не променят трасето на АМ "Струма" при дефилето

Може да се направи, стига да не си обременен от корупционни тежести, коментира Андрей Ковачев

01.12.2023 | 08:15 Редактор: Елеонора Танева

Коалицията "Да спасим Кресненското дефиле" настоява трасето на АМ "Струма" да бъде изнесено извън дефилето, за да може да бъдат изпълнени изискванията за магистрала. 

"Бързо трябва да се проведат процедури за преразглеждане на трасето, а не да се спасява оценката за ОВОС от 2017 г., за която ЕК казва, че нарушава европейските директиви. Основният проблем е, българското правителство отказва да го направи", коментира пред "България сутрин" Андрей Ковачев от Сдружение за дива природа БАЛКАНИ.

Той подчерта, че критиките на ЕК са от 2019 г. за нарушаване на директивите за околната среда. По думите му старият проект ще доведе до много повече катастрофи, в които ще загиват повече хора, отколкото загиваха преди да сложат колчета в Кресненското дефиле.

"Трябва да се проектира трасе, което да осигури локален път, за да може да не се съчетават бърз и локален трафик, и да се спази основното условие да се опази и природата. Животът на хората и на животните зависи от едно и също адекватно решение", каза Ковачев пред Bulgaria ON AIR.

По думите му вариант е да се изгради магистралата изцяло от изток, където не е планина, или да се търсят други физически възможности за трасе. 

"Може да се направи, стига да не си обременен от корупционни тежести. Източният вход е опасен, проектиран е с 85% наклон в тунела с остри завои, можеха да го изкарат встрани с 3 км и да се намалят и въздействията върху околната среда", убеден е гостът.

Андрей Ковачев изрази мнение, че всичко около проекта се пази далеч от обществото. Има риск и от санкции от ЕК. 

"ЕК ще настоява отсечката да бъде завършена 2030 г., иначе ще поставят под въпрос цялостното строителство и дадените пари. ОСОВ-ът не може да продължи повече от година, въпрос на воля е. Ако още малко се забавят и се правят на интересни със странни фантасмагористични решения, нямащи общо със законите, вървим към провал", заяви Ковачев.

Гледайте целия разговор във видеото.


2
1 rate up comment rate down comment 1
Елементарно, Уотсън!
преди 2 месеца
Всяка магистрала трябва да има алтернативен път (обикновен), също добре поддържан. При наш'те магистрали не е така, по тази причина и не може да се дават на концесия. Сигнализирай за неуместен коментар
1
5 rate up comment rate down comment 1
Турист
преди 2 месеца