България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Капаните при резервации: Ако не получите стаята, която сте запазили, искайте намаление на цената

Какво да направим, преди да платим онлайн резервация - съветите на Габриела Руменова

14.06.2023 | 08:22 Редактор: Вяра Димова

В началото на летния сезон се появиха множество сигнали за измамени потребители, планирали своята почивка. Най-често проблемите са при резервация на хотел и начините на плащане.

"Ако не сме направили резервациите, трябва да внимаваме за това какви ще бъдат условията за мястото, което ще посетим. Една от препоръките е да се потърсят повече оферти, за да можем да сравним и цените, и условията", каза Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите" в студиото на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR тя уточни, че когато избираме хотел, първо трябва да проверим дали той е категоризиран, като това може да стане чрез сайта на Министерството на туризма.

"Можем да видим колко са звездите и какъв е видът. От това зависи какви условия ще получим и с какво качество. Трябва да сме критични към отзивите. Често са фалшиви, създадени от самия хотелиер или от наети хора, включително и с изкуствен интелект. Могат да ни ориентират отзивите, за които си личи, че са оставени от реални хора, но трябва да бъдем критични", посъветва Руменова.

Ако установим, че информацията в регистъра не отговаря на тази от офертата, това е ясен знак и трябва да се замислим дали това е единственото разминаване с предварителната информация, и това, което на място ще получим, посочи още гостът.

"Понякога стаята, за която сме платили, не е тази. Тогава имаме право да поискаме отбив от цената и да ни намалят с такъв размер, че да достигнем сумата, която трябва да платим за стаята, в която сме настанени. Моят съвет е да реагираме веднага, да поискаме градивен диалог с представител на хотела, но да уточним какви са възможностите за нормалното уточняване на ситуацията. Дори и да стигнем до някакво споразумение, е добре то да се скрепи с писмен документ", категорична е Руменова. Тя напомни, че в 14-дневен срок трябва да съобщим за несъответствието. 

Според експерта преди да извършим онлайн плащане за почивката си трябва да направим проверка на сайта. "Да проверим кога е създаден сайтът. Практиката показва, че най-много измами се извършват чрез новосъздадени сайтове. Може да проверим и кой стои зад адреса, както и да сравним контактната информация с други резултати в интернет", посъветва тя.

Гледайте целия разговор във видеото.