Хартиеният билет в метрото остава и след 1 юни. Това реши Столичният общински съвет. Причината е големият брой пътници, които го предпочитат. По план от другия месец всички превозни документи в София трябва да са електронни.
"Важно е да се говори какво се случва в градския транспорт, но и да припомним, че нямаме държавен и общински бюджет. С всеки ден ни става по-трудно да планираме това, което ще е необходимо като разходи до края на годината. Извън всичко останало, темата за финансирането става все по-актуална. Колкото повече се губи време, толкова по-тежко ще става положението не само в София, но и във всички общини. Не смея дори да говоря за следващата година", каза изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев в студиото на "България сутрин".
"Въпреки алтернативите вече повече от 2 години се оказва, че хората дали по навик, или удобство, предпочитат да използват хартиения билет от 1,60, който им дава възможност за едно пътуване с метрото. Въпреки спада на продажбите на този билет, той си остава популярен в метрото, затова беше взето решение от СО да продължим да даваме тази услуга", обясни Дилчев.
По негови думи не повече от 10% от пътуващите с метрото ползват такъв тип билет. "Това беше основната причина да махнем от 1 март перфораторите. Когато се пътува с такъв билет, не можем да направим профил на пътуващия. Не знаем как, колко често го ползва, информация, която новата система за таксуване дава - огромна база данни за анализ как се придвижват столичани. Няма линия последните години, която да не е ускорена, която да не оптимизирана, за да могат гражданите да пътуват по-лесно и по-удобно", заяви директорът пред Bulgaria ON AIR.
"Употребата на този хартиен билет ще продължи след 1 юни, допускаме, че с течение на времето по естествен начин той ще се сведе до количества, които ще позволят в бъдеще неговата елиминация и това няма да се отрази на много хора", подчерта Дилчев.
По негова информация продажбите на билетът 30+ са с 10 пъти повече от тези на билета 60+. "10-12% от пътуващите успяват да се прекачат на две превозни средства, има и такива, които могат да се прекачат и на трето превозно средство", обясни той.
"Има хора, които не знаят за електронните билети, които не ползват често градския транспорт или не са наясно докрай с функционирането на безконтактното заплащане. Колкото и да ползвате този начин на разплащане, накрая на деня ще бъдете тарифирани само 4 лв., като за дневна карта, ако сте превишили тази сума. Това е удобен и популярен начин за тези, които използват инцидентно градския транспорт", поясни Дилчев.
"Градски транспорт става все по-добър, много превозни средства бяха обновени, оборудват се част от новите трамваи, за първи път беше стартиран транспорт, електробуси, въпреки тежката финансова ситуация инвестираме в превозни средства и се надявам столичани да виждат резултата от това нещо", категоричен е директорът на Центъра за градска мобилност.
Гледайте целия разговор във видеото.
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Среброто и медта засенчват златото като топ метали с наближаването на 2026 г.
Само благословията на Тръмп няма да помогне на Джей Ди Ванс да стане президент на САЩ
Как западните автомобилни компании промениха стратегията си спрямо Китай
Надзорният съвет на НЗОК одобри проекта за бюджет на касата за 2026 г.