България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Как да изберем раница за детето и да го подготвим психически за старта на учебната година

"Родителят трябва да остане партньор на учителя през целия период на обучението", смята Зорница Трифонова

31.08.2022 | 08:05 Редактор: Петя Кръстева

300 лв. е помощта, която получават семействата на деца в първи клас от държавата. Тя се превежда на две части – 150 лв. през първия срок и още толкова през втория.

Средствата, които отделят родителите за учебната година, не са само за първокласници. Във всеки един етап от обучението трябва да се предвидят допълнителни такива за помагала към безплатните учебници от 1-7 клас, тетрадки, обувки, раница и спортен екип. Това заяви експертът по образование към Асоциация "Родители" Зорница Трифонова за "България сутрин".

По думите ѝ това каква раница ще изберат родителите зависи от възможностите, които предоставя самото училище - има ли обособено място, където детето да оставя своите учебници, тетрадки и помагала. 

От Асоциацията насърчават училището да осигурява лично пространство за децата, където да оставят своите учебни принадлежности, така че да не им се налага да носят тежки раници всекидневно.

"Необходимо е раницата да бъде удобна на самото дете. Важно е тя да бъде предвидена за височината и тежестта му. Хубаво е да има няколко отделения. Не е наложително тя да бъде много скъпа, но все пак е важно да се харесва на детето", поясни Трифонова.

Експертът по образованието подчерта пред Bulgaria ON AIR, че преди да предприемат покупка на пособия за учениците, родителите следва да се запознаят какво точно се изисква от училището. 

Според нея основните притеснения, с които се сблъскват родителите преди началото на учебната година, са не само финансови, но и свързани с адаптацията на децата.

Трифонова съветва първокласниците да бъдат подготвяни преди стартирането на учебната година. Това би могло да се случи на територията на самото училище - да им бъде осигурено време да се запознаят с обстановката в училище, своите съученици и класни ръководители. 

"Важно е да се разговаря с децата - то да споделя какво се случва в училище. Ако има трудност, родителите трябва да следят за промени в поведението", констатира тя. При проблем с адаптацията може да се потърси връзка и с училищния психолог или директора.

Трифонова бе категорична, че родителят трябва да остане партньор на учителя през целия период на обучението. Тя обобщи, че ако отново се наложи учениците да преминат в онлайн среда на обучение, е важно на децата да бъде осигурявано достатъчно време за спорт, арт занимания и игри. 

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК