България сутрин

Всеки делник от 7:00 часа
още

Експерт: Шофьорът на автобуса е направил всичко възможно, пътят се слави с неравности

"Трябва изцяло нова философия на Закона за движение по пътищата", смята Йонко Иванов

15.08.2022 | 08:02 Редактор: Петя Кръстева

Тежка катастрофа на автобус със сръбска регистрация стана около 20:10 часа в неделя на автомагистрала "Тракия". Превозното средство се преобърна в канавката. Ранени са десетки деца, а четирима възрастни бяха откарани и прегледани в лечебни заведения в Стара Загора. Причините за инцидента тепърва ще се изясняват от Националното следствие.

Изказванията на експертите по пътна безопасност са смехотворни. През юни, юли, август и септември тъмната част на деня включва 21 часа и 6 часа сутринта, заяви председателят на Съюза на преподавателите и центровете по авто-мото подготовка Йонко Иванов в ефира на "България сутрин".

"Гражданското смрачаване включва още половин час след тъмната част на денонощието - тогава, когато може да се работи без осветление", поясни той.

Иванов коментира, че през август броят на хората, попаднали в пътни произшествия, е между 15 и 45 души. Според него случаите до момента не надвишават досегашната статистика.

"Имаме загуба на управлението на автобуса. Това са механичните закони, при които имаме два варианта - загуба на контрол заради неравности по платното или отвличане на вниманието на водача", обясни Иванов. От думите му стана ясно още, че шофьорът е направил всичко възможно да "задържи в траекторията изнасянето на автобуса извън платното, за да може да го плъзне и предотврати по-тежки последствия".

Иванов е категоричен, че загубата на контрол над автомобила може да се случи, когато има тежки метеорологични условия и намален коефициент на сцепление. 

"Този път се слави с неравностите си, при тях водачът лесно може да загуби управление, ако имаме намалено сцепление между пътя и гумите на автомобила. В случая нямаме такива симптоми, защото дъждът не е бил толкова силен", каза Иванов в ефира на Bulgaria ON AIR.

"Виновно е едно единствено нещо - че няма политическа воля всички събирани такси и глоби да отиват във фонд Пътна безопасност. От Бургас до Стара Загора инфраструктурата на пътя е ужасна, което принуждава водачите да се движат в изпреварващата лента", констатира той.

Председателят на Съюза на преподавателите и центровете по авто-мото подготовка смята, че на загубата на контрол над автомобила се дължат около 26% от пътните произшествия.

"Трябва изцяло нова философия на Закона за движение по пътищата - младите хора трябва да започнат да се обучават в училище, а опитът им да бъде предаден на родителите им, които са забравили правилата за движение по пътищата", обобщи Иванов.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК