България сутрин

Всеки делник от 7:00 часа
още

Намаляването само с 1 км/ч ще ограничи жертвите на катастрофите, магистралите ни са опасни

Коментар на Владимир Тодоров и Любка Маринова

18.04.2022 | 08:33 Редактор: Искра Ангелова

От МВР предлагат намаляване на максимално допустимата скорост по автомагистралите от 140 км/ч да стане 130 км/ч за водачите, които са с категория "B". Транспортният министър Николай Събев обаче се обяви против искането. Според него са нужни по-добри пътища, а не нови ограничения.

"Само в две държави в Европа има скорост 140 км/ч. Това е Германия и Полша, има изследване, че всеки един километър по-ниска допустима скорост на магистралите би спасил 2000 човешки живота годишно в Европа. Най-добрите показатели по пътна безопасност, където има най-малко загинали, са Холандия, Белгия. Там скоростта е около 120 км/ч. В Англия е 110 км/ч. Това предложение беше 2012 година. Бойко Борисов тогава наложи 140 км/ч", каза председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров в студиото на "България сутрин".

По думите на експерта по пътна безопасност Любка Маринова катастрофите по магистралите са се увеличили.

"Преди бяха 5% от общия размер на катастрофите, а сега са 13%. Трябва да се намали скоростта за движение по магистралите. Те не са качествени, както навсякъде по света. Инфраструктурата  не отговаря на изискванията. Ние не ограничаваме хората, а мислим за техния живот", категорична е тя.

И припомни, че в Германия карат много по-нови коли и върху пътища, които инфраструктурата им е изключително добра. Маринова подчерта, че ТИР-овете са причина за доста катастрофи, включително и по магистралите.

"За моторите определената скорост е 100 км/ч, само че няма мотор, който да се движи с тази скорост на магистрала. Трябва да се коригират тези предложения. Камерите на "Пътна полиция" са настроени да засичат на 150 км/ ч, имаме 9 километра толеранс. Размерът на глобите не е толкова важен, по-важно е да се събират, но законодателството ни е от миналия век", допълни Владимир Тодоров.

Според него трябва да има бързина на връчване на фишовете и трябва да се създаде процедура, по която по електронен път да се общува с всеки водач.

"При увеличение на жертвите не може да продължаваме да караме по същия начин, да правим нарушения и да допускаме толкова много катастрофи. Ние сме в едно от първите места в Европа по загинали на 1 милион население", коментира експертът по пътна безопасност в ефира на Bulgaria ON AIR.

Тя апелира водачите да не сядат зад волана, след като са употребили алкохол, защото по Великден ги очакват строги проверки.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

2
1 rate up comment rate down comment 0
az
преди 3 месеца
А добавянето само на 1 платно навсякъде - тоест еднопосочно движение навсякъде ще доведе до 90% намалявана на катастрофите. Изкарването на пешеходците извън пътното платно пък ще намали и инцидентите с пешеходци с 90% . Ето това е истината - всичко друго е пунта мара - така както и фаровете щеше да намалят жертвите. Сигнализирай за неуместен коментар
1
1 rate up comment rate down comment 0
Joko
преди 3 месеца
Ще падна от смях ! ! ! Това с теория на вероятностите ли го определихте или с теория на грешките ? Независимо от налични правила, движението по пътищата има стохастичен характер ! Сигнализирай за неуместен коментар