България сутрин

Начален часВсеки делник от 9:30 часа
още

Реална е опасността да останем без таксита и автобуси, има недостиг на шофьори

Коментар на Петър Владимиров и Красимир Пъргов в "България сутрин"

05.04.2022 • 08:27 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger

Таксиметровите шофьори излизат на протест заради високите цени на горивата.

"На 12 април имаме среща с управляващите, ще настояваме за компенсации за бранша - не само за таксиметровия, но и за автобусните превозвачи. При тези цени на горивата, които ежедневно се вдигнат, ние вече не работим на печалба, ние работим на загуба. Горивото, което ние използваме - 75% от такситата в България се движат на метан, е поскъпнало с 200%. Тарифите, които успяхме да договорим с общината, бяха направени при калкулация 2,08 лв. за килограм метан", каза членът на Националния таксиметров синдикат Петър Владимиров в студиото на "България сутрин".

Той припомни, че от 1 април метанът в София е от 3,26 лв. до 3,52 лв.

"Цените ги повишихме веднъж. Ако направим още веднъж повишение - това означава, че няма кой да се качи в такситата и няма да има ефект. Ние не целим всичко да опре до крайния клиент. Както много държави направиха таван на горивата, така може и нашата държава да направи. Има начин за компенсация, който се прилага при земеделските производители. За декар им се дават ваучери и по-изгодни горива, така може да се направи и при нас. Въпросът е държавата да има желание", подчерта Владимиров в ефира на Bulgaria ON AIR.

Красимир Пъргов, който е от Европейския център за транспортни политики, заяви, че са изключително притеснени от политиката на Министерството на транспорта, по-специално от Агенция "Автомобилна администрация".

"От известно време се опитваме да влезем в комуникация с министъра. Изключително сме притеснени от новите назначения в Агенция "Автомобилна администрация", защото за изпълнителен директор беше назначен човек, който е дисциплинарно уволнен от въпросната агенция. Преди това е наказан със забележка. Писали сме немалко писма, но нямаме никаква обратна връзка", обясни той.

По думите му има проблеми както при техническите прегледи на автомобилите, така и при курсовете за шофьори.

"Нашата най-голяма загуба е едно приложение, с което се борим 5 години. Последната ни среща в Министерството на транспорта беше при г-н Стоян Новаков, тогава получихме уверение, че ще намерят начин да го спрат. Това беше в началото на тяхното управление", каза още Петър Владимиров.

Пъргов припомни, че има разследвания за въпросното приложение и от него държавата губи по 250 млн. годишно.

Попитан колко са вече фалиралите фирми, Владимиров отговори: "За по-миналата година бяха 6 400 автомобила, към тази година са 5 хиляди и малко. Ако продължи повишението на цените на горивата, поне още 20-30% ще отпаднат от колегите. Те не са фалирали, просто сменят попрището си. Има недостиг на таксиметрови шофьори. В час пик е много трудно да си извикате такси, клиентите масово се оплакват, че им се налага да чакат по 30-40 минути."

За тях държавата не само трябва да компенсира бранша, но и да извади таксиметровия бранш на светло, защото той има огромни загуби. А опасността да останем напълно без таксита и автобуси е реална.

Вижте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


  • Последни
  • Четени
2
3 rate up comment rate down comment 0
Пепа
преди 3 години
Затова вдигахте всичко по веригата, такси към монополните фирми и за шофьора, който плаща 60 лв.аренда, 30 лв. гориво на ден + 36 заверки, 24 прегледи, и незнам си още колко.Какво мислите остава.А тяхните семейства, какво получават.Работят по 16/18ч и на края една евтина вечеря.Погрижете се за тях както подобава.Да не говорим,че нито един шофьор не е здравноосигурен и нямат официален стаж. Фирмите не предлагат този лукс за тях, всички ги търсят като закъсат,а иначе ги обиждат и се държат гадно ... Сигнализирай за неуместен коментар
1
1 rate up comment rate down comment 3
1-н
преди 3 години
Аре бе жълти таралясници колко искаш по улиците. Желаещите да ги смубят обаче понамаляха Сигнализирай за неуместен коментар
България сутрин виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички