Международните превозвачи настояват за спешна среща с премиера Кирил Петков заради поскъпването на горивата. От бранша предлагат и конкретни мерки за справяне със загубите на сектора.
"Предлагаме конкретни мерки. Преди 10 дни сме дали индикация за тях. Те могат пряко да повлияят върху цената на горивата. На първо място предлагаме био добавката, която се слага в горивата, да отпадне за определен период от време - 6 месеца. За тази цел не е необходима нотификация от ЕК. Другата мярка е свързана с намаляване на акциза. Виждаме какво се случва в Европа - предприеха се мерки за намаляване на акциза, но там процедурата е по-сложна и се иска нотификация от ЕК. В крайна сметка е война - трябва да се действа бързо и смело", заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
Той даде пример, че в момента в Унгария е въведен мораториум върху цените на горивата и всички европейски превозвачи сега зареждат там.
"Явно това е правителствена политика, защото акцизът, който се слага върху горивата влиза в унгарската хазна. Считам. че ако се върви към подобна мярка, би следвало да бъде с намаляване на акциза. Това ще има пряко отношения върху цената на горивата. Когато се намали акцизът, ще има намаляване на приходите в хазната, но пък нашите превозвачи няма да им се налага да зареждат в Унгария а акцизът ще се плаща тук", изтъкна гостът в студиото.
Арабаджиев отбеляза пред Bulgaria ON AIR, че от бранша искат ясна визия от транспортния министър какво ще се случва с автомобилния транспорт.
"Не искаме пари. За товарните превози и превозвачи не са предвидени средства. Те явно отиват за железници, пристанища. Ако автомобилният транспорт бъде неглижиран, това ще бъде сериозен удар върху икономиката", уточни събеседникът.
По думите му приходите, които се генерират, се харчат тук.
Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи изрази притеснения, че фирмите в сектора, които са работили изцяло с Русия или с Украйна, са обречени. И добави, че е нужно да потърсят други алтернативи сега или да приключат с дейността си.
"Бизнесът с Русия и Украйна не е определящ по отношение на автомобилния транспорт. Той е значително по-малък, отколкото с ЕС и Турция", посочи Арабаджиев.
Той уточни, че до края на следващата седмица е разумен срок да получат отговор от правителството какво мисли то по отношение на проблемите в автомобилния сектор.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
Airbus трябва да достави 133 самолета през декември, за да постигне годишната си цел
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
преди 3 години