България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Дигитално изключените ученици били ангажимент на родителите, след това е държавата

"Някои от децата се справиха много добре в електронна среда", посочи д-р Юлиян Петров

09.09.2021 | 08:12 Редактор: Жаклина Иванова

44,5% от учителите не притежават служебен лаптоп, а 22,2% получават временно, след което ги връщат. Това показва национално проучване на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" по повод готовността на образователни институции за онлайн обучение.

"Преди почти година наше проучване показва, че 50% от учителите нямат служебни лаптопи. В тази една година може би повече от 5% са получили. На базата на над 90 000 учители и директори, които би трябвало да имат служебни дигитални средства, това е добра стъпка в правилната посока", посочи д-р Юлиян Петров от синдикат "Образование" в "България сутрин".

По думите му е нормално всеки учител да има служебно средство, но все пак няма учител, който да не е провел качествено електронното обучение, макар и със собствения си лаптоп. Той добави, че пандемията ще премине, но този тип обучение е бъдещето.

"Има протоколи, традиции, които трябва да се спазват, ако искаме да имаме едно различно образование, но все пак това не може да се случи толкова бързо. Няма фирма, която може да осигури в България толкова много на брой дигитални средства. Никой не е знаел преди 2-3 години, че ще има пандемия и ще учим дистанционно", уточни събеседникът.

А относно дигитално изключените ученици, Петров подчерта, че това е ангажимент първо на родителите, а след това на държавата, както и че са равни на редовно изключените ученици, които не са обхванати от системата.

"Новите учебници са дигитални. Но нашите погледи са към среда, която е без учебници, скоро ще говорим и за това. Гледаме към един свят, в който ще учим учениците да създават проекти, а не да гледат в учебниците", категоричен е събеседникът.

Петров е на мнение, че някои от учениците са се справили много добре в електронна среда, дори по-добре отколкото в класната стая.

"Това зависи и от характера на детето. Дефицитите, които бяха натрупани в последната година, не са от липса на обучение или информация, а от липса на социални ефекти, физически дейности и са свързани с наднормено тегло, социални дефицити. Те ще влияят няколко години на учениците. Нека училищата да затварят последни", добави той.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК