Намериха "черната кутия" на падналия на 9 юни изтребител МиГ-29 край бреговете на Шабла. Записващото устройство беше изпратено за сваляне на данните в авиобаза "Граф Игнатиево". Какво се съдържа в тази кутия и ще станат ли ясни причините за инцидента, при който загина майор Валентин Терзиев?
"Не може да ни помогне веднага, но със сигурност ще има най-сериозен принос за разследването на този авиационен инцидент. Ще зависи в какво състояние се намира тази кутия, все пак е престояла на дъното на морето доста време. И доколко е възможно да се разчете самият самописец вътре, като данните ще бъдат извлечени в максимална степен ,надявам се", заяви журналистът и пилот Александър Богоявленски в студиото на "България сутрин".
"Те могат да бъдат разгадани на база на тези параметри, които се записват в това устройство. Това са основните параметри на полета - каква е била скоростта, височина, състоянието на някои от аеродинамичните елементи", обясни Богоявленски, който е и водещ на предаването "Авиошоу" по Bulgaria ON AIR.
Отговор на въпроса дали изтребителят се е взривил във въздуха или се е разпаднал във водата не може да се даде без разчитане на "черната кутия", а всякакви спекулации по темата биха попречили на разследването, категоричен е журналистът.
"Затова изчаквахме този момент. Откриването на "черната кутия" е добра новина, следващата е, че са разчетени данните. Следва дълъг анализ на данните, който също трябва търпеливо да изчакаме, за да можем наистина да открием първопричините", посочи Богоявленски.В авиацията най-важното е да се открият причините за едно произшествие, за да не се повтаря, особено ако става дума за грешки в управлението, техническото състояние на изтребителя, връзка с екипаж и наземни служби, стана ясно от думите му.
"Историята и правилата в авиацията се пише, за съжаление, на базата на такива произшествия", изтъкна гостът в студиото.
Почти всяка година вече и в българските ВВС се случва по едно произшествие, а корените на проблема, според Богоявленски, трябва да се търсят в политическата сфера."До разрухата на българските ВВС доведоха точно следните решения, бих ги нарекъл политическа недалновидност - Започнахме с откровено идиотско решение да бъдат нарязани почти всички български самолети, оттам тръгна разрухата. Липсата на нетренираност на пилотите не е по тяхна вина, а е вина на непрестанното оправдание на политиците за липса на средства", завърши журналистът.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
Гръцкият парламент одобри покупката на ракетни системи за 650 млн. евро от Израел
Съд в Истанбул е удължил мярката за задържане на бившия кмет на Истанбул
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ