България сутрин

Всеки делник от 7:00 часа
още

Малкият и средният бизнес не са готови да се дигитализират

Наложеният платеж е предпочитан начин на плащане, каза Евгени Йорданов

22.03.2021 | 08:30 Редактор: Юлия Христова

Пандемията застраши голяма част от малкия и средния бизнес у нас. Как могат да се спасят търговците от кризата след ударите, породени от мерките срещу Ковид-19 и още - защо е необходима спешна дигитализация и какви са ефектите от нея?

През декември съумяхме 4 организации да се съберем да подпомогнем 130 български бизнеса, за да могат да се дигитализират. Нещо важно, което трябва да се разбере, че онлайн бизнесът е бизнес сам за себе си. Има автоматизирани връзки с куриери. Това каза за "България сутрин" дигиталният директор и партньор на платформа за онлайн търговия Евгени Йорданов.

По думите са доста грешките, които се допускат.

"Малкият и средният бизнес не са готови да се дигитализират. Не са готови да направят тази крачка", уточни събеседникът за Bulgaria ON AIR.

От думите му стана ясно, че през 2010 г. онлайн търговията надминава тази офлайн в САЩ. Основно притеснение на онлайн потребителите е регулацията.

"Ние също предоставяме задълбочено обучение, какво са модулите за автоматизация и дигитализация. В дните на локдаун можем да имаме онлайн магазин, имаме примери за това. Ако ни е приготвен продуктовият каталог, ако са готови други компоненти. Позиционирането е различно, защото в интернет има различни начини за продажба", уточни Евгени Йорданов.

Според него Facebook и Instagram могат да си променят условията, могат да трият профили и ако имате в тях онлайн магазин, може да се окаже, че утре го няма вече.

"Задължително е онлайн магазините да се регистрират в НАП, последно имаше около 20 000 такива, но много организации са се регистрирали, макар да нямат онлайн магазин. Фактически може би са наполовина, около 12-13 000. Имаме поглед над целия пазар. Около 400-500 лв. на година харчи българинът за продукти, купени през глобалната мрежа. С години наложеният платеж е предпочитан начин на плащане, защото българинът е леко недоверчив. През 2019 година при нас беше достигнал около 85%, което е изключително високо ниво. Стараем се да насочим вниманието към това, което прави онлайн магазина успешен", обясни той.

Гледайте целия разговор във видеото

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК