България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

От коя цена е намалението: Лъжат ли ни в търговските центрове?

Съзнанието на самите потребители трябва да е будно, каза Димитър Маргаритов от КЗП

09.02.2021 | 07:55 Редактор: Юлия Христова

Фалшиви ли са намаленията, с които ни привличат магазините, след като моловете отвориха врати и спазват ли се Ковид мерките в големите търговски обекти? Комисия за защита на потребителите извършва проверки.

Проверките ни са подобни на тези от другите кампании, като например "Черен петък", защото магазините бяха затворени и трябваше да се установи на коя цена се прави намалението. Извършихме над 100 проверки, при които имаше 6-7 нарушения, което не е повече от традиционния дял - 6-8%. Това каза в "България сутрин" председателят на КЗП Димитър Маргаритов и допълни: "Анонсираните намаления са коректни". 

По думите му идеята е била да не объркват потребителите, че има някакъв много голям процент намаление.

"Следете цените като реална стойност, задължително е да бъдат посочвани старата и новата цена", посочи Маргаритов.

"Някои от нарушенията са свързани с процента на намалението, което го разбирате на касата при плащане. Това трябва да е ясно направено за потребителите. Санкционираме между 500 и 5000 лв. търговеца, в зависимост на тежестта на деянието", обясни той пред Bulgaria ON AIR.

КЗП участва в проверки съвместно с РЗИ, но основната им дейност е насочена към търговците.

"Съзнанието на самите потребители също трябва да е будно, предписанията трябва да се спазват", посочи председателят на КЗП.

Маргаритов коментира и работата на ски съоръженията в родните курорти.

"Започваме кампания тази седмица, вече се понапълниха ски курортите - следи се за съответствие на местата за настаняване и заведенията. По отношение на пистите е важно да се следи правото на информация - големи табели, категоризиране на пистите, за да се избегнат инциденти. Колкото и да е добре представена информацията, трябва съзнание за собствената отговорност. В по-особена ситуация рисковете са малко повече от обикновено", обясни събеседникът.

Той е на мнение, че интернет става "живия" живот и проблемите могат да се контролират все по-трудно. 

"Тръгваме да проследим дадена кампания и стигаме до Панама. Отвориха се нови онлайн сегменти, като например доставка на храна. Не е задължително цените на храните в онлайн магазините да са като тези във физическите. Имаме повече жалби от онлайн пазаруващи. Някои са за закъснели доставки, но сега малко се успокои обстановката", допълни Маргаритов. 

Гледайте целия разговор във видеото

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК