България сутрин

Всеки делник от 6:30 часа
още

"Черният петък" се разширява. Ще има ли сезон на намаленията?

Потребителите пазаруват по-осъзнато, когато имат повече време, смята Богомил Николов

03.12.2019 | 08:33 Редактор: Ралица Братанова

От преобладаващо американски феномен "Черният петък" се прехвърли и на Стария континент, та даже и в България. Потребителска истерия, опашки и задръствания около моловете имаше в изобилие.

"Много е хубаво, че "Черният петък" започва да се разширява. Най-често използваният трик, който кара хората да бързат, е тип намаление до днес, до 17:00 часа, и вече не минава, защото хората знаят, че промоцията не е един ден. Потребителят има време да размисли, не е нужно да е припрян", коментира изпълнителният директор на  асоциация "Активни потребители" Богомил Николов пред Bulgaria ON AIR.

У нас "Черният петък" беше проведен в две последователни седмици. На определени места имаше и "черен уикенд", последвани от "кибер понеделник".

"Надявам се, че промоциите ще продължат и това ще се превърне в сезон на намаленията, а няма да е "тридневен фойерверк", допълни още Николов в "България сутрин".

Момчета от Бургас сигнализираха с видео за пуловери, закупени на една цена, но под червения етикет тя се оказала същата.

Изпълнителният директор на "Активни потребители" обясни, че засега не са постъпили фрапиращи сигнали, но все още не е минало много време и се очаква такива да се появят.
 
Той допълни, че много от потребителите подават сигнали в КЗП и КЗК, и че ако сме излъгани, имаме право да върнем стоката срещу парите, които сме дали.

"Трябва да се знае, че има ясно задължение към търговците старата цена да бъде прилагана един месец преди да бъде намалена. Това за жалост не важи в интернет, остарял е законът. Особено там, където продажбите се увеличават все повече, да сме по-предпазливи", призова Николов.

Вижте целия разговор във видеото!

Харесайте страница ни във Facebook ТУК