Брюксел 1

Събота от 17:00 часа
още

Twitter е спечелил $3 млн. от политическа реклама в Европа за 2018 г.

Във Facebook тя е 0.5 % от оборота 

02.11.2019 | 11:35 Редактор: Василена Василева

Twitter забрани политическата реклама, а Facebook – не. За какво става въпрос от финансова гледна точка и какви приходи генерира Twitter?

"Изпълнителният директор на Twitter заяви, че от политическа реклама за Европа за 2018 г. са направили около 3 млн. долара. Не даде данни за САЩ, но практически от политическа реклама не генерират много приходи", каза в предаването "Брюксел 1" ИТ специалистът Борис Колев.

В САЩ Twitter е най-разпространената социална мрежа, с най-голям брой потребители и бройката расте сред по-младите и по-образованите, които обичат да избягват случайни новини. Ако включим и САЩ, каква цифра ще получим като приходи, които Twitter генерира?

"Подобна, тъй като философията на създаването на Twitter е не да бъде рекламна платформа, а по-скоро за обмен на свободни идеи, докато Facebook е малко по-различна платформа", коментира експертът по киберсигурност Спас Иванов. 

"Там при 66 млрд. долара оборот годишно и 0.5 %, които ще бъдат гарантирани от политическа реклама, според Зукърбърг, вече говорим за 330 млн. долара на година. Въпреки че това не е много за Facebook, не е цифра, която може да изкриви финансовият резултат или да повлияе на цената на акциите. Т.е. политическата реклама във Facebook е 0.5 % от оборота".

Харесайте страница ни във Facebook ТУК