Американската технологична компания Google ще разработи нови правила в Европа за повишаване на прозрачността на политическите реклами, предава Bloomberg.
Изявлението в четвъртък на подразделението на Alphabet Inc. идва след година на интензивни критики в глобален план относно това как популярните интернет услуги са ползвани за разпространение на погрешна информация по време на избори. Липсата на разкрития за това кой плаща за политически реклами е друга, особено коментирана тема.
През септември Google, Facebook, Twitter и други технологични и рекламни компании съгласуваха съвместен кодекс за саморегулиране в Европа, чиято цел беше борбата с разпространението на „фалшиви новини“ онлайн. Като част от кодекса Google и Facebook поеха ангажимент да разработят инструменти за прозрачност на политическите реклами на Стария континент.
В четвъртък Google обяви, че ще изисква от рекламодателите да подават заявление и съответно да получат потвърждение преди да могат да плащат за политическа реклама. Facebook също каза, че стартира подобен процес в Европа.
Снимка: Pixabay
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация
Нищо драстично не се случва с цените на имотите у нас, няма балон
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Ръководството на лекарския съюз получи мандат да подпише нов рамков договор за 2026-2028 г.
Baidu запълва празнината, която Nvidia остави на пазара на AI чипове в Китай
Cartier е новият Rolex за поколението Z благодарение на Тейлър Суифт
Парижкото споразумение за климата навърши 10 години, но мисията е далеч от изпълнена