Продават акции от Девин АД на стойност 120 милиона евро

Advent International продава дела си в компанията за натурална минерална вода от 93,29%

20.12.2016 | 18:04 Редактор: Жанета Нейкова
Продават акции от Девин АД на стойност 120 милиона евро

Базираният в Лондон Advent International, един от най-големите и най-опитни световни частни капиталови инвеститори, обяви, че ще продаде дела си от 93,29% от акциите на българския производител и дистрибутор на бутилирана вода Девин АД на Spadel, европейска семейна фирма, специализирана в производството на натурална минерална вода, изворна вода и натурални плодови напитки, предава Investor.bg

Сделката оценява „Девин“ на 120 млн. евро и подлежи на одобрение от страна на българската Комисия за защита на конкуренцията.

Основана през 1992 г. и със седалище в София, Девин бутилира и продава широка гама от продукти, включително минерална вода, изворна вода и трапезна вода. Заедно със своята национална мрежа от партньори за дистрибуция, компанията доставя своите продукти в над 35 хил. търговски обекта в цяла България. 

Групата в момента има 478 служители и предвижда приходите ѝ да минат 46 млн. евро за тази година при EBITDA в размер на 10,7 млн. евро.

Откакто придоби „Девин“ чрез публично-частна трансакция през ноември 2009 г., Advent работи с мениджърския екип на компанията за засилване на бизнеса и ускоряване на растежа. През последните седем години „Девин“ осъществи значителни оперативни подобрения и стартира различни иновативни нови продукти. С комбинирания ефект на тези инициативи продажбите са се увеличили с над 30%, а печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизации (EBITDA) - повече от два пъти по време на периода, в който Advent е собственик, се казва в съобщение на фонда.

„Горди сме с това, което мениджърският екип и служителите на „Девин“ постигнаха по време на нашето управление", каза Крис Мрък, управляващ съдружник в Advent International, цитиран в прессъобщение. „С увеличаването на операциите и разширяването на гамата си от продукти, "Девин" затвърди лидерската си позиция на българския пазар на бутилирани води".

 Цялата статия прочетете на Investor.bg