Twitter поиска по 26 долара за акция

Пазарната стойност на социалната мрежа е 14,4 млрд. долара.

07.11.2013 | 09:40
Twitter поиска по 26 долара за акция

Изглежда, че акциите на Twitter са много популярни сред инвеститорите на Wall Street: компанията увеличи цената на своите акции до 26 долара, както обяви самата услуга за кратки съобщения след затварянето на пазара в Ню Йорк в сряда. По този начин компанията надхвърли предишния рейндж от 23-25 долара. 

Началото на търговията на New York Stock Exchange се очаква в четвъртък. IPO-то може да донесе на Twitter приходи от 1,82 до 2,09 милиарда долара. Пазарната стойност на социалната мрежа ще бъде 14,4 млрд. долара. Компанията подаде документите си за IPO през септември до американската Комисия по ценните книжа и фондовите борси и оттогава непрекъснато актуализира документите си. 

Въпреки сравненията с Facebook поне засега Twitter е далече от конкуренцията. Докато най-голямата социална мрежа отчете преди своя борсов дебют нетна печалба в размер на 1 млрд. долара и приходи от 3,7 млрд. долара, през 2012 г. приходите на Twitter са около 317 млн. долара при нетна загуба от почти 80 млн. долара.

Но повечето анализатори не са обезпокоени от загубата. „Предполагам, че Twitter през следващите една-две години ще се развива по-бързо, отколкото Facebook", прогнозира Даниел Кнап от IHS. Акцентът сега трябва да е в по-успешното продававане на рекламата.  След това според него социалната мрежа трябва да поеме по стъпките на Google.

Twitter се превърна в може би най-важната медия за бързи съобщения. Потребителите могат да изпращат текстови съобщения в рамките на 140 символа, които може да линкват и към снимки, видео или уебсайтове. Повече от 500 милиона от тези така наречени туитове излизат всеки ден, а броят на активните потребители е малко над 230 млн. души.

Най-големият акционер е инвеститорът Ризви Траверсе със 17,9% . Съоснователят Ивън Уилямс държи 12 на сто, а банката JP Morgan Chase – 10,3%.

При първичното публично предлагане ще бъдат пласирани 70 млн. акции плюс така наречената опция за превишаване от 10.5 млн. акции, ако търсенето съответно е  по-силно. Това прави общо около 15 процента от всички акции.

Twitter е най-голямото интернет IPO от това на Facebook през май миналата година. При него първоначално курсът се срина. Технически проблеми в началото на търговията на Nasdaq и загрижеността за бизнеса със смартфони и таблети се отрази негативно на акциите, но те междувременно възстановиха цените си.