fallback

BMW цели ръст на продажбите на електромобили

Концернът е продал 142 хил. електрически и плъгин модели през 2018 г.

26.06.2019 | 06:50 Автор: Юлия Христова

Германският автомобилен концерн BMW AG планира да засилва продажбите на електрически и хибридни превозни средства с 30% всяка година до 2025 г., ускорявайки разширяването на своя дял на пазара на нови енергийни автомобили, съобщава Bloomberg.

Концернът измести целта си за пускане на пазара на 25 електрически и хибридни автомобили с две години до 2023 г., следвайки плановете на други компании като Volkswagen AG за спазване на затягащите се регулации по отношение на замърсяването от транспортния сектор. 

Това поставя пред BMW целта за продажба на близо 700 хил. електрически превозни средства до 2025 г.

Автомобилопроизводителите в Европа се подготвят за старта на новите по-строги регулации относно отделяното количество въглеродни емисии, които трябва да бъдат заличени през следващите години. Увеличаването на търсенето на SUV (sport utility vehicle) модели и понижените продажби на дизелови коли, които отделят около пет пъти по-малко емисии на въглероден диоксид в сравнение с бензиновите автомобили, възпрепятстват по-бързото трансформиране на автомобилния пазар на Стария континент.

BMW в момента предлага един модел, захранван с електричество от батерии, който излезе на пазара още през 2013 г. По-късно през тази година компанията ще пусне и още един електрически модел – Mini.

Концернът е продал 142 хил. електрически и плъгин модели през 2018 г., което е своеобразен ръст от 38%. 

Снимка: Reuters

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
fallback