Новите молове в Европа са все по-малко

Обемът е най-ниският от 24 години насам и е съпоставим с 90-те години

16.04.2019 | 22:30 Редактор: Ивайло Николов
Новите молове в Европа са все по-малко

Новооткритите търговски центрове в Европа достигнаха най-ниското си ниво за последните 24 години, показва проучване на глобалната консултантска компания Cushman & Wakefield, чийто стратегически партньор за България е Forton.

Според доклада "European Shopping Center: The Development Story" през 2018 година в Европа са открити общо 2,6 млн. кв. м търговски площи, което е спад с 28% спрямо година назад.

Обемът е най-ниският от 24 години насам и е съпоставим с активността на пазара, характерна за началото на 90-те години на миналия век, когато отваряха първите шопинг центрове в Централна и Източна Европа. България не е изключение от общия тренд, като през последните години се завършваха замразени проекти или се отваряха площи след модернизация.

Единственото ново откриване през 2018 г. например бе на обновения търговски център Plovdiv Plaza. В края на март отвори и търговският център Delta Planet във Варна, чието строителство бе подновено през 2017 г. след няколкогодишна пауза.

Четете още на INVESTOR.BG

Снимка: Pixabay

Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК