Конкурсът за избор на главен архитект на София е обект на сериозни съмнения и критики, като много хора поставят под въпрос прозрачността и честността на процедурата.
"Това е изключително нагласен конкурс. Толкова нагласен конкурс може би няма в държавата. Аз все пак следя политиката и развитието на нашата държава от поне 20, може би и повече от 20 години. Такъв нагласен конкурс досега не съм виждал", заяви общинският съветник от ИТН в СОС Пламен Данаилов в студиото на "Денят ON AIR".
Данаилов твърди, че конкурсът е организиран с ясна цел да бъде фаворизирана определена кандидатура, като посочи името на Богдана Панайотова.
Гостът подчертава, че целият процес на избор на главен архитект е изключително неясен и предизвиква съмнения относно честността му. Той споменава, че задачите, които кандидатите трябва да решават като част от изпита, не са адекватни за такъв важен пост. Особено внимание е обърнато на факта, че Панайотова е решавала тестовете значително по-бързо от останалите кандидати, което поражда съмнения дали не е имала предварителна информация.
"Първо, безспорен факт е, че решаването на тестове за кандидат за главен архитект изглежда само по себе си странно. Второ обаче, самото решаване на тестовете, госпожа Панайотова реши три пъти по-бързо, отколкото другите останали кандидати, които бяха допуснати", коментира Данаилов пред Bulgaria ON AIR.
По думите на Данаилов, главният архитект е една от най-влиятелните фигури в управлението на големи инфраструктурни проекти, като има възможност да насочва значителни финансови потоци към конкретни строители и фирми. Това е основната причина за съмненията около манипулирането на конкурса.
Данаилов се надява, че ще се намери смелост в управляващите да признаят грешките, допуснати в процеса на конкурса, и да го прекратят. Според него, ако Васил Терзиев има достойнството да се извини за своето решение, то този конкурс трябва да бъде отменен, а процедурата да бъде възобновена с нови правила и условия.
В допълнение, Данаилов повдига въпроса за новия транспортен модел, свързан със строителството на големи сгради. Той посочва, че досега общината е била отговорна за изработването на транспортните планове, но сега това ще бъде прехвърлено на частни фирми.
Гледайте целия разговор във видеото.
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
В кадър: Ден преди Никулден, опашки за риба на Женския пазар
Вода от розмарин и как помага тя на косата?
По-устойчиви доставки на лекарства: Съветът на ЕС подкрепи новия регламент за критичните медикаменти
Минимално инвазивна естетика - с нарастваща тенденция
Жълт кантарион – действие и приложение и лекарствени взаимодействия
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран
ЕС отстъпи: Бензиновите и дизеловите двигатели няма да бъдат забранени
Телескопът Hubble е заснел отново междузвездната комета 3I/ATLAS
Проби от въздуха, събрани преди 35 г., разкриват забележима промяна в сезоните
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Без увеличаване на данък дивидент и на осигурителните вноски - правителството внася проектобюджета в понеделник
Икономиката на еврозоната е нараснала с повече от първоначално отчетеното
Оборотите в търговията на дребно у нас нарастват символично през октомври
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета „Желязков“
преди 8 месеца