Полицейска кола, която се опитва да спре автобус с мигранти, е пометена от него. За какви пробойни в системата и службите за сигурност може да говорим?
Не можем да се ограничим до една или две пробойни. Тези проблеми са натрупани във времето - не е трудно да си спомним, че имаше спорове за изграждането на съоръженията по границата с Турция. Те бяха свързани с това дали МВР може да подпомага военните при охраната на границата. Пределно ясно е, че ако всеки си беше гледал работата, резултатът от днешната катастрофа можеше да бъде друг. Трудно ми е да повярвам, че ръководителите на структурите на МВР в района и местната власт не знаят кои са трафикантите. Това заяви бившият вътрешен министър Емануил Йорданов в ефира на "Денят ON AIR".
По думите му подобни проблеми не биха могли да бъдат решени с оставката на бившия шеф на "Гранична полиция" Деян Моллов.
"Чудно ми е как хора, участвали в управлението на МВР през последните 12 години, казват кое как е трябвало да се случи. Точно те са докарали МВР до това състояние", подчерта той.
Според него "когато в министерството е кадрувано некадърно в продължение на 16 години, за 1-2 години обстановката не може да бъде коригирана".
"Трябва да има много по-сериозен контрол на цялостната дейност на МВР, не само на "Гранична полиция. Текучеството в това ведомство по отношение на министрите е много силно и за 30 години имаме един единствен министър, който е успял да изкара пълен мандат", припомни той.
Йорданов е на мнение, че все още е твърде рано да се правят изводи относно това кой е виновен за случилото се, тъй като самата фактология около инцидента остава неясна.
Той подходи с насмешка към изказването на главния прокурор Иван Гешев, че ще работи усилено срещу мигрантския натиск.
"Неведнъж сме говорили колко обвинителни акта е насила Гешев, докато е бил в прокурор в Градска прокуратура - за три години те са 21", констатира той пред Bulgaria ON AIR.
Бившият вътрешен министър коментира и въпроса дали двамата загинали полицаи е можело да постъпят по различен начин, а фаталният им край да бъде избегнат.
"Не се знае с каква мотивация е действал шофьорът на автобуса. Да оставим всичко друго, водачът е трябвало най-малко да има инстинкт за самосъхранение. Ако наказанието му е само за трафик на хора, то е максимум 12 години. При катастрофа с две жертви отива много нагоре", поясни той.
Йорданов обобщи, че ако се докаже, че водачът на автобуса е минал целенасочено през патрулката, положението му ще стане много тежко.
"Не разполагаме с достатъчно оборудване. В МВР парите стига предимно за заплати", заключи той. Бившият министър изрази надеждите си, че случилото се ще бъде разследвано качествено и всички виновни ще бъдат наказани, съобразно родното законодателство.
Как се справяте с постоянното поскъпване на стоките и услугите?
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
Waymo планира софтуерна сервизна реакция заради инциденти с училищни автобуси
Volkswagen планира инвестиции за 160 млрд. евро до 2030 г.
Scope Ratings потвърди кредитния рейтинг на България А- със стабилна перспектива