fallback

Повече пари за реклама на българско вино

7,5 млн евро са за реклама на българските вина на трети пазари, извън ЕС, заяви в предаването Денят он Ер с Ивайло Лаков заместник-изпълнителният директор на ДФ Земеделие, Атидже Алиева

05.04.2014 | 22:41

Има концепция как да се изхарчат 134 млн лв., заяви в предаването Денят он Ер с Ивайло Лаков заместник-изпълнителният директор на ДФ Земеделие, Атидже Алиева. Националната програма е структурирана в четири мерки, две от които – нови за България.

Първата е преструктуриране и конверсия на лозя, известна на нашите гроздо- и винопроизводители от изминалия програмен период. По нея сега са предвидени 80 млн. евро, най-голямото перо .

„Дейностите, подпомогнати по тази мярка са презасаждане на лозови масиви с нови сортове, с промяна на местонахождението. Може да се изграждат съоръжения срещу ерозията и др.“, заяви Алиева. За изкореняването на старите лозови насаждения има обезщетение на загуба на доход на производителите и за период, който не е плододаен за лозето може да се изплати парично обезщетение в рамките до три стопански години.

Изграждането на капково напояване е друга важна инвестицияпо тази мярка. Хидромелиоративните съоръжения също се финансират по тази мярка, добави Алиева.

Нова мярка е събиране на рекортата на зелено – 3 млн евро са предвидени по нея. Мярката се прилага с решение на министъра според стопанската година – след края на май, когато гроздето още не е узряло. Това е вид обезщетение за производителя, който събере реколтата на зелено и няма да има реколта на есен.

Нова мярка е и инвестициите в предприятия – за производителите на вино. Инвестициите могат да бъдат за подобряване на технологичния процес, регулация на температурата, етикетиране, бутилиране и др. По нея са отделени 42 млн евро от общо 134 млн по Националната програма.

Останалите 7,5 млн евро са за реклама на българските вина на трети пазари, извън ЕС. За пръв път се отделя толкова голяма сума за популяризиране на вината ни.

 

 

fallback
Още от Денят ON AIR
fallback