Денят ON AIR

Всеки делник от 18:45 часа
още

Експерт: Нужна е модернизация на законите за намаленията

Според Богомил Николов грамотният потребител трудно може да бъде излъган

02.01.2020 | 22:30 Редактор: Ивет Арабова

Над 400 милиона лева сме похарчили за празниците, отчитат от Националната агенция по приходите. 

"До преди 10 г. най-обсъжданата тема беше празничните спекулации с цените. Сега виждаме, че намаленията почнаха да стават кампания. Всеки грамотен потребител трудно може да бъде излъган", каза в студиото на "Денят ON AIR" председателят на асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.

Според него винаги ще има търговци, които ще се опитват да хитруват.

"Законодателството ни е малко остаряло, когато става въпрос за намаления. Спрямо подобни практики в интернет или с недвижими имоти правила няма. Те са писани като за класическия магазин, законът трябва да се модернизира в това отношение", заяви Николов.

Той апелира за това потребителите да бъдат активната страна.

"Сред най-честите оплаквания са такива за връщане на купени подаръци. Хората, които си познават правата, са в по-изгодно положение. Преди покупката трябва да питаме съответния търговец за тази политика", каза още председателят на "Активни потребители".

По думите му хората си научават правата, но много неравномерно.

"Има хора, които са по-любознателни, но възрастните хора биват много често мамени. Нелоялните търговски практики у нас се санкционират с глоби до около 30 000 лева. Самата нелоялна практика често пъти гененерира повече приходи от такива практики", категоричен бе Богомил Николов.

За него най-справедливият подход е глобите да се обвържат в обема на оборота.

"Понякога се объркваме от това, че има два типа обозначаване на годността "най-добър до" и "годен до". Изхвърлянето на храни също е голям проблем. Изхвъляме 1/3 от храната, която купуваме", коментира Николов в ефира на Bulgaria ON AIR.

Toй заяви, че не са само две качествените марки шоколад у нас.

"Със солта също се злоупотребява, защото тя е и консервант. Като потребители трябва да сме по-критични. При солта е доста по-трудно, тъй като е трудно да бъде определена като размер. За захарта имаме хранителна информация на етикета. Производителите трябва да имат повече респект от надзора, за да си "оправят къщичката", обясни Николов.

Вижте целия разговор с него във видеото!

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК