Около 550 000 лв. са инвестирали партиите в реклама в медиите за първите 10 дни от предизборната кампания.
"Около 550 000 лв. са инвестирани досега от 17 формации, подписали договори с 39 наблюдавани от нас медии. Какво стои зад тях, каква услуга - не може да стане ясно от така публикуваната информация", каза Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда и председател на Обществения съвет на ЦИК.
"В последните 4 години 4,2 млн. лв. са разпределени от медийни пакети", каза тя пред БНР.
Партиите са се отказали да изпълняват основната си функция - да управляват
По думите ѝ кандидатите използват не средства от медийните си пакети, а безплатните форми. Разискват се теми освен от политическите виждания на кандидатите, но и през светските им усещания, религиозни вярвания и т.н. Според нея през тези дебати виждаме как партиите са се отказали да изпълняват основната си функция - да управляват.
"Повече са караниците между тях, нямат програми", отбеляза Лазарова и подчерта, че ГЕРБ е преиздала предишната си програма от миналите парламентарни избори.
"Ние сме държавата със 127 партии, които всяка година подават отчети пред Сметната палата, а голяма част от тях дори нямат сайтове, откъде да се информираме за програмите им", попита тя.
Според нея е интересна информацията, която Сметната палата е публикувала за първата седмица на предизборната кампания.
"Предстои да видим дали ще има още по-голям ръст на даренията", каза Лазарова и напомни, че има таван за разходите, които формациите могат да правят за парламентарна кампания.
Според даренията, публикувани в регистъра на Сметната палата, от "ДПС - Ново начало" на Делян Пеевски са дарили голямата част от сумата.
"Колкото повече хора излязат да гласуват, толкова по-малка ще е тежестта на този безалтернативен вот, който наблюдаваме на конкретни места", коментира Лазарова и уточни, че това са места, в които "държавата е изчезнала, партиите не се разпознават и са изоставили цели райони на произвола на местните силни на деня, които пък в замяна в изборния ден удобно обслужват конкретни политически партии".
"Няма човек, който за 3-4 мандата да не успее да извади общината си от последните места по икономическо развитие и да е единствената надежда за местните хора там. Партиите по този начин ползват хора на лизинг в изборите, за да сложат една точка в изборната карта, една точка в досието на поредния политически феномен. Виждаме обезверението, изоставените хора, все по-силните разговори за смяна на системата", коментира още Лазарова.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив с САЩ
Кадър на деня за 6 декември
Облигациите не защитават от AI балон
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите