Лято-2018 очаква 5% ръст на чуждестранните туристи

Тези проценти са невъзможни без партньорство с бизнеса, категорична е министър Ангелкова

16.06.2018 | 12:45 Редактор: Иван Берберов
Лято-2018 очаква 5% ръст на чуждестранните туристи

Очакваме много добър ръст на туристите през лято-2018, който не можем да постигнем без активното партньорство на бизнеса. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на новия сезон в Слънчев бряг, съобщиха от министерството туризма.

Според нея продаваме високо качество на разумна цена и ставаме все по-предпочитана лятна дестинация въпреки огромната конкуренция в региона, пише Investor.bg 

Министърът прогнозира 5% увеличение при чуждестранните посещения за лятото спрямо рекордната 2017 г., както и ръстове от пазари като Германия, Израел, Полша, Чехия, Франция, дори от САЩ, където миналата година за първи път започна кампанията за дигитална реклама на страната ни.

Ангелкова посочи, че пътуванията за лятна почивка по Черноморието са сред най-предпочитаните от туристите у нас. Това прави морския туризъм основен и ключов продукт за устойчивото развитие на целия сектор. 

Над 70% от туристите идват в България за лятна ваканция, е подчертала тя и е припомнила, че в периода юни-септември 2017 г. чуждестранните туристически посещения са били над 5,3 млн. Очакваме и българите, пътували през този период, да се увеличат до 1,9 млн. спрямо 1,6 млн. души година по-рано, допълни Ангелкова.

В курортния комплекс Слънчев бряг също се очакват повече посетители. Един от показателите е увеличеният брой заявени полети към Летище "Бургас", е посочила министърът. Данните към момента са за ръст от 18 на сто, повече са и заявените полети от Германия, Полша, Великобритания, Чехия, Израел. 

През миналото лято пренощувалите в местата за настаняване в курорта са били над 756 хил., а направените нощувки - повече от 5 млн. Близо 6 на сто е ръстът в приходите от нощувки, достигайки близо 270 млн. лева. 

Министър Ангелкова пожела на бизнеса успешна работа и обеща съдействие за решаване на всички въпроси, свързани с качеството на услугите и обслужването на високо ниво.